woensdag 7 oktober 2015

Dear Santa......


Hallo allemaal,

Vandaag laat ik jullie zien hoe je zwart papier heel mooi kunt bewerken met een embossing folder en de metallics Pan Pastel. Ze hebben toch z' on mooie rijke uitstraling.
Ik neem jullie weer stap voor stap mee in het creatieve proces.......ga je mee?

Ik heb deze mooie Santa(stempel van Verses) drie keer gestempeld met Memento inkten op Copic marker papier. Ik heb ze ook alle drie gekleurd met de Copic markers. Op de foto worden de diverse inktkleuren genoemd en kun je het verschil goed zien.


Hier even een overzicht van de gebruikte materialen:
Metallic Pan Pastels:
Light Gold-910.5
Rich Gold- 911.5
Bronze-930.5
Copper-931.5
Pewter-921.5
Silver-920.5
Copic markers:
C1-C3-C5-C7
W3 (voor wat meer warmte in de ogen)


Ik ben begonnen met de zwart/grijze Santa die gestempeld is met Gray Flannel, een koele grijstint. Met een snowflake embossing folder heb ik het zwarte papier geembosst.


Hieronder zie je de gebruikte tinten Pan Pastels, het zijn alle kleuren Metallics.


Bewerk het gehele papier met Versamark of druk je papier in het Versamark kussen.


Breng onderstaande kleuren met de Pan Pastel sponsjes aan. Dit hoef je niet netjes te doen zoals je ziet. Misschien denk je nu...wat moet dat worden?


Met de Big Oval sponge werk je de vlekjes allemaal mooi uit tot een geheel. Zo, dat ziet er al anders uit he?


Nog even een close-up......


Nu ga je lichtjes met de Pan Pastel silver over de hooggelegen gedeeltes


En nu springen de sneeuwvlokken er mooi uit! Met een grote zachte kwast veeg ik dan de restanten weg.


weer een close-up


En dan even fixeren. Dit doe ik meestal buiten.


Op de achtergrond heb ik een grote stempel met sneeuwvlokken gebruikt (Chocolate Baroque) Eerst met Versamark afgedrukt en hierna de Metallic Pan Pastel zilver gebruikt. Daarna nog wat kleine sneeuwvlokjes en met Pan Pastel goud bewerkt.


Zo ziet het er dan samen uit......


Eerst een grote sneeuwvlok gestanst. In de Versamark inkt gedrukt en toen bewerkt met een sponge tool en de metallic Pan Pastels


Deze even gefixeerd met een glitterspray, dit zie je helaas niet goed op de foto


En dan het resultaat op de gehele kaart........ de gestanste snowflake in twee delen gesneden en wat randen her en der geembosst met Versamark en embossing poeder voor een extra glinstertje......
nog wat parelpen accenten en klaar! Ook heb ik Santa wat omlijst met een zacht bruine inkt voor wat meer warmte. Deze lieve Santa is een stempel van Verses.


De volgende keer de andere Santa.......
Ik hoop jullie geïnspireerd te hebben met deze creatie en heb je vragen......stel ze!












7 opmerkingen:

  1. Wow wat is dit schitterend geworden, bedankt voor de goede uitleg een bjoetie.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend!!!!!! En Super sfeervol!
    Creatieve knuf groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super Super Gaaf!!! Hartelijk bedankt voor je uitleg...TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor jou mooie duidelijke uitleg,waar je toch weer zoveel tijd insteekt.😜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, Miranda, wat een gave kaart!!
    Heb vol bewondering zitten kijken en alles goed gelezen en dan met het geleerde zelf maar aan de slag vol goede moed.
    Ik vind de Pan Pastels geweldig mooi spul, maar heb nog een boel te leren, dus ben ik heel blij met zo'n tutorial.
    Dankjewel hiervoor.
    Groetjes Gery

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thank you for the wonderful tutorial. Your card is wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen