maandag 5 oktober 2015

Leaves

Wat hebben we de afgelopen dagen van prachtig weer mogen genieten. Het voelt nog lang niet als herfst. Toch geniet ik van dit prachtige weer, hoewel ik ook blijf uitkijken naar de prachtig gekleurde blaadjes die straks weer van de bomen gaan vallen. Wat een kleurenpracht kan dat opleveren. Dus ik probeerde dit met PanPastel alvast te maken op een kaart. Kan ik alvast genieten.



De basis voor de achtergrond maakte ik met PanPastel Yellow Ochre (270.5) en Orange Shade (280.3). Spons met deze kleuren een vel papier van 12 x 12 cm.


Stempel hierover een tekststempel met een lichtgroene pigment inkt. Droog de inkt met een heattool voor je verder gaat.


Stempel met transparante embossinginkt diverse blaadjes aan de randen van je papier. Spons deze voorzichtig met PanPastels Bright Yellow Green Shade (680.3) en Burnt Sienna (740.5). 


Gebruik een kwastje om PanPastel Rich Gold (911.5) hier en daar over de blaadjes aan te brengen. Doe dit direct na de eerste laag, dan is je embossinginkt nog voldoende vettig.


De Rich Gold geeft een mooie glans over je werk. Fixeer het geheel wel even. Hierdoor worden de kleuren echt mooier.


Gebruik deze achtergrond voor een herfstachtige kaart. Ik heb er een zonnebloem op gemaakt. Deze heb ik eerst geëmbossed met koper embossingpoeder en ingekleurd met aquarelmarkers en een waterpenseel.



Ik hoop jullie weer te hebben geïnspireerd.

1 opmerking: