vrijdag 23 december 2016

Gelliprinting met veel laagje

Hallo allemaal
De laatste blogpost van het jaar alweer,  wat gaat de tijd hard.

Ik heb voor de creatie vandaag gewerkt met de Gelli-plate, student formaat van 12,7x12,7 cm. 

We beginnen als eerste met 1 kleur acrylverf uit te rollen over de Gelli-plate. Deze op papier af te drukken. Gebruik dezelfde kleur nog een keer, zodat je twee effen achtergrondjes krijgt.


Voor de volgende laag rol je twee kleuren uit.


Leg een stencil op de verf en laat deze liggen.


Nu neem je de twee stukjes papier met de effen afdruk. Leg er eentje op het stencil, druk goed aan en maak een afdruk (positieve print). Haal het stencil nu van de Gelli-plate en maak op het andere stuk papier een afdruk (negatieve print) .


Kies een nieuwe kleur en rol de verf uit op je Gelli-plate. 


Kies een ander motief stencil en leg deze op de verf.



Maak wederom een positieve afdruk door het stencil heen op het ene vel papier. Haal vervolgens het stencil weg en maak een print met het andere vel papier. 


Als laatste laag heb ik witte acryl verf uitgerold en er weer een stencil op gelegd,


Herhaal de voorgaande stappen en maak een positieve print op het ene vel papier een een negatieve print op het andere vel papier. Hieronder zie je de eindresultaten. 


Ik heb er twee kaarten gemaakt. Op de eerste kaart heb ik stempels Jofy gebruikt. Deze heb ik in gekleurd met Derwent Coloursoft kleurpotloden.


Voor de tweede kaart heb ik bloem van Studio Light gebruikt ook ingekleurd met Derwent Coloursoft kleurpotloden. 


Ik hoop dat jullie mijn projecten leuk vinden, ik vond ze in ieder geval erg leuk om te maken,

Ik wens iedereen fijne dagen en een gezond en creatief 2017.

Graag tot volgend jaar.
Groetjes Nel.


1 opmerking: