zaterdag 17 december 2016

I always behave...

De afgelopen week heb ik een demo gegeven met de Gelli-plate en dan heb ik weer een fijn stapeltje om mee aan de slag te gaan. Vandaag heb ik er eentje van deze stapel gebruikt. 



Ik heb eerst een effen laag gemaakt met een drupje rode en gele ARA acrylverf . 
Daarna heb ik een klein stukje van de Gelli-plate ingesmeerd met zwarte ARA acrylverf en deze bestempeld. Daarna heb ik stukjes van de verf opgepakt met de eerste print.
(door de demo geen foto's gemaakt, maar dat doe ik de volgende keer weer)

En soms is print al na 2 laagjes mooi en zijn meer laagjes niet nodig.
Dus ga ik snel over naar de decoratie van deze pagina. Dit keer met de mooie kleurpotloden van Derwent. Ik heb een aantal afbeeldingen van Dylusions gebruikt, gestempeld met watervaste inkt (Archival) omdat ik ook met water ga werken. 


Ik heb als eerste een dun laagje Inktense aangebracht. Inktense is een mooi aquarelpotlood waarvan de kleur na drogen permanent is. En de kleuren zijn echt prachtig, heel intens zoals de naam al zegt. 


Na het eerste laagje Inktense ga ik verder met de Coloursoft en Artist lijn van Derwent. Ik breng dan meer verdieping in de kleuren aan door dunne laagjes aan te brengen en meerdere tinten van 1 kleur te gebruiken. Door meerdere tinten van een kleur te gebruiken krijg je een vollere kleur om te zien en de fabrikant maakt niet voor niet zoveel mooie kleurtjes in een set kleurpotloden. Dit is een heerlijk karweitje om te ontspannen. 



En dit is het eindresultaat.

Wens ik jullie allemaal fijne feestdagen en een gezond en creatief 2017
tot volgend jaar

groetjes
Miranda


Geen opmerkingen:

Een reactie posten