vrijdag 2 december 2016

You're a star in heaven



Hoi iedereen! 

Ik heb dit keer een tag gemaakt met de GelliPlate. Ik vind het erg leuk om met verschillende materialen te werken en ik ga jullie laten zien hoe ik dat heb gedaan. Ik ben begonnen met 2 kleuren acrylverf (magenta en fuchsia) en deze samen met slow dry medium uitgerold over de GelliPlate. Aangezien ik net verhuisd ben had ik wat kartonnen verpakkingsmateriaal (foto 2) waar ik een leuk patroon mee kon maken. De afdruk zien jullie op foto 4.


Daarna ben ik verder gegaan met oranje acrylverf en een stencil (foto 2). Ik heb de afdruk gewoon bovenop de GelliPlate met stencil gelegd en aangedrukt met de roller. Op foto 3 zien jullie hoe dat uitpakt. 


Daarna ben ik verder gegaan met een oranje-geel kleurige acrylverf en een stencil. De afdruk van deze combinatie was bijna niet zichtbaar, zoals jullie zien op foto 3.


De volgende laag bestaat dan weer uit 2 kleuren, magenta en geel. Ik meng deze op de plate maar niet te veel, zodat het eruit ziet als op foto 2. Ik heb een afdruk gemaakt met het verpakkingsplastic (bubbeltjesfolie) echter dat ben ik vergeten te fotograferen :-) Het resultaat zien jullie wel op foto 3, je ziet dat de print wat meer oranje wordt.


Nu zocht ik nog een gave contrasterende kleur bij oranje. Wat mij betreft mijn old time favourite, de metallic paars van Ara. Ik heb deze op de plate aangebracht samen met de fuchsia, en deze ook op de plate gemengd zodat het echt een melange wordt van 2 kleuren. (foto 2). Ik heb een sterrenstencil op de plate gelegd en daar direct de tag op gelegd (foto 3) en de afdruk gemaakt, het resultaat is echt super, en zien jullie op foto 4. 


Omdat het uiteindelijk nog altijd een achtergrond is, en mijn tekening straks de aandacht moet krijgen, wilde ik het heftige paars wat afzwakken. Ik heb de plate niet schoongemaakt en ik heb een witte acrylverf aangebracht die niet geheel dekkend is, en eerst een print gemaakt met het stencil met cirkels (foto 2 en 3) en daarna heb ik nogmaals een laag van diezelfde verf aangebracht, een patroon met het kartonnen verpakkingsmateriaal van de verhuizing :-) (foto 4) en daarna zien jullie op foto 5 dat het een mooie achtergrond is geworden. 



Dit project wilde ik maken voor mijn lieve kat Puka die in maart 2014 is overleden en die ik nog iedere dag heel erg mis. Ik heb een tekening gemaakt naar aanleiding van een foto die ik van haar heb gemaakt. Door met je potlood telkens over de tekening heen te gaan kun je heel makkelijk de verhoudingen goed natekenen en daarna moet je gewoon goed kijken naar de schaduwen. En omdat het een niet realistische tekening is mag alles, toch? Op foto 1 zien jullie de foto, en de opzet van de tekening. Op foto 2 ben ik al begonnen met het inkleuren van de ogen, dit heb ik gedaan met Derwent Inktense Blocks. 


Ik heb de tekening verder afgemaakt met de XL Charcoal Blocks van Derwent, in de kleuren White, Negro en Mars Violet. Het is wel belangrijk dat je dit tussendoor fixeert. Ook de highlights in de ogen heb ik met het XL Charcoal Block gedaan. Ik heb bewust gekozen om de tint van Puka wat donkerder te maken dan ze was, zodat de ogen er mooi uitkomen. En dit is dan het resultaat: 


Ik ben erg blij met het resultaat, vooral omdat je dus door verschillende materialen gebruikt en het uiteindelijk best mooi uitpakt. Dit zijn overigens de XL Charcoal Blocks:


Als jullie vragen hebben, stel ze gerust! Tot de volgende keer, 

groetjes Claudia 




4 opmerkingen:

  1. Leuk om op deze manier een achtergrond te maken en met de verschillende materialen te werken. Een topper is zeker de tekening van jouw kat heel mooie geworden.

    Groetjes,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw. Gaaf die kat zeg! Tekent het wel lekker met die blocks? Is een potlood niet fijner voor de details?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is zo ontzettend gaaf. Die houtskool blokken ga ik zeker aanschaffen. Knuff

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi met deze achtergrond en stoer die blocks!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen