donderdag 7 november 2019

Boekenleggers met Copic Various Ink.

Hallo allemaal,

Een zelf gemaakt kleinigheidje voor iemand wordt altijd heel erg gewaardeerd.
Laatst gaf ik iemand een boekenlegger die ik gemaakt had met Copic Various Ink.
Dat vond de ontvangster echt geweldig. En het is eigenlijk een kleine moeite om zoiets te maken.
Daarom dacht ik dat het wel leuk zou zijn om dit met jullie te delen.


Wat heb je nodig:

- velletje A5 yupo papier
- 3 kleuren Various ink
- Alcohol (Activator of Copic Cleaner)
- minimister
- fijn kwastje (00)
- zwart cardstock
- tekststempels naar keuze
- Stempelinkt
- pipetje
- rietje of airbrush


Ik heb gekozen voor deze mooie heldere kleuren.


Begin met alcohol op je blad te doen met een pipet.
Druppel dan je kleur erin en blaas met een rietje de kleur uit.
Je kunt kiezen om dit kleur voor kleur te doen, of om de kleuren gelijktijdig aan te brengen.
Ik ben met rood R35 en YR07 begonnen en daarna de andere kleuren toegevoegd.


Breng ook gerust in de reeds aangebrachte kleur nog een tweede kleur aan.
Druppel dan wat alcohol met je pipet op de gewenste plek, laat daar een druppel van de Ink in lopen en blaas uit met een rietje of airbrush.
Wanneer je de airbrush gebruikt moet je de druk zetten op ong. 25.


Maak op deze manier het hele blad vol.


Nu kan je met de minimister nog wat alcohol sprayen.
Zo ontstaan er cellen. (de spetters)


Daarnaast is het leuk om zelf wat cellen aan te brengen.
Dat heb ik gedaan met een heel fijn kwastje.
Er zijn twee manieren. De eerste is om wat alcohol aan je kwastje te doen en stippen te maken op je werk.
Een tweede manier is om gekleurde cellen te maken. Maak je kwastje nat met alcohol en doop die in de kleur inkt die je wilt en maak nu stippen. Deze worden gekleurd. Zie foto.


Hier heb ik geprobeerd de verschillen te laten zien.


Als je klaar bent met bewerken, laat dan het blad goed drogen.
Snijd hem dan in drie stroken. Mat ze op zwart papier.




Stempel je tekst erop. Neem inkt die goed droogt op yupo.

Tot slot kan je ervoor kiezen om ze in te sealen of in een plastic hoesje te doen.
En klaar zijn je boekenleggers.

Veel plezier met het maken van jullie eigen boekenleggers.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten