maandag 4 november 2019

Jingle Bells



Hallo allemaal, 

Vandaag een blog wat helemaal gericht is op het thema kerst. Kerst vind ik een prachtige tijd. Als je mij via facebook volgt, zal je dat zeker niet zijn ontgaan. Ik ben aan de slag gegaan met een leuke mal van een kerstboom. Deze heb ik bewerkt met PanPastel. De kerstballen heb ik zelf getekend en gekleurd. Heel leuk en makkelijk om te doen. Ik neem jullie stap voor stap mee hoe ik dit gedaan heb.


Als eerste heb ik rondjes getekend met potlood op Perfect Bleding Paper van Copics. Ik heb een mal, maar je kunt dit natuurlijk ook met een passer doen of trek een lijn rondom een rond voorwerp.
Ik heb voor potlood gekozen omdat ik geen lijn wil zien. Wil je dit wel en ga je kleuren met Copics, is de Blackliner een ideale pen hiervoor.



Omdat ik een groene kerstboom ga maken heb ik gekozen voor oranje en gouden kerstballen.
Voor de oranje kerstballen gebruik ik de kleuren: YR01-YR02-YR04, YR07 en de blender.


Ik begin met de YR01. Ik kleur alles behalve de lichtinval op de kerstbal.


Daarna ga ik verder met de donkerste kleur. In dit geval de YR07. Ik kleur de schaduw.


Vervolgens de YR04.


Dan de YR02. De vorige stappen lopen al mooi in elkaar over.


Daarna de YR01 en als laatste de blender.




Hieronder het resultaat van het rondje, wat ik vervolgens ga omtoveren tot een kerstbal.


Met de blacklinker teken ik het ophangsysteem van de kerstbal. Ook geef ik het een kleur. In dit geval een grijstint.




Ik knip de kerstbal uit en mijn eerste kerstbal is klaar. Daarna kleur ik er nog 25. Vervolgens ga ik verder met mijn kerstboom. Als eerste ga ik de kerstboom stansen uit het Schut papier 225 gram.   Ik vind dit heerlijk werken met PanPastel. Voor dit project heb ik de mal 5 keer gestanst.


Vervolgens neem ik een achtergrond stempel en stempel met Versamark op de kerstboom. Even een beetje laten drogen alvorens ik er met PanPastel overheen ga.


Ik dep verschillende kleuren groen op de kerstboom. Pas als mijn gestempelde afbeelding  vol zit met PanPastel ga ik zachtjes wrijven. Zo blijft het motief van de stempel mooi en duidelijk. De uiteinde van de kerstboom ( de takken) maak ik iets donkerder.


Met de Liquid Chrome van Molotow breng ik wat zilveren stippen aan op de kerstboom.



 Vervolgens ga ik wat kleine kersttekstjes stempelen op de kerstboom en plak ik de kerstballen erop.


Als laatste wil ik meer schaduw rond de kerstbal creëren. Dit doe ik met een watercolour potlood van Derwent.


Hieronder twee foto's van het eindresultaat.



Ik hoop jullie hiermee geïnspireerd te hebben. Geniet van de voorbereidingen voor een hele bijzondere tijd van het jaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten