maandag 13 april 2020

Ara papegaai met PanPastel en Derwent Pastel Potloden

Beste Bloglezers,  

 Vandaag werk ik met PanPastel en de Derwent Pastelpotloden op Clairefonteine Pastelmat papier. Ik laat je zien hoe ik een prachtige Blauw Gele Ara teken.



Eerst schets ik de ara op papier met een charcoal potlood. Dan begin ik boven aan de kop. Ik werk van boven naar beneden zodat ik niet met mijn hand over het pastel heen wrijf.



Dan breng ik de witte laag om het oog aan en laat ik daar waar zwart moet komen open. Je plaats met panpastel echt de kleuren naast elkaar.


Vergeet niet dat jij je papier ook kunt draaien om kleur te geven.


Ik vertelde je net dat je de kleuren naast elkaar plaats. Hier laat ik je zien dat wanneer je eerst een witte laag aanbrengt en dan pas geel je een mooie heldere lichte kleurlaag krijgt.


Als je kleuren tegen elkaar moet zetten kan je soms ook met hulp van een papiertje de kleur strak tegen de contrasterende kleur aanzetten zonder dat je de kleuren door elkaar veegt.


Dan nog de blauwe vleugel en ben ik bijna klaar.


Nu pak ik mijn Derwent Pastel potloden erbij om de laatste details aan te brengen.



Bekijk de film hoe ik het heb gedaan.




Bekijk de REALTIME film hoe ik het heb gedaan.



 Tot de volgende keer
Julia    


3 opmerkingen: