zondag 19 april 2020

Modern people met Daniel Smith Watercolor

Hallo Colourstock fan

 Leuk dat je weer langskomt.

Vandaag laat ik eens zien hoe je Daniel Smith Watercolor
ook anders kunt gebruiken.



Ik heb Anthracite Pastelmat papier genomen 
en Daniel Smith Artist Masking Fluid.
Op het flesje Masking Fluid kun je hele fijne tuutjes
doen en daar kan je dan heel goed mee tekenen.


Dus heb ik eerst met het Masking Fluid mensen getekend. 


Dan heb ik Titanium White direkt uit het tubetje 
op een palet gedaan en een spateltje genomen.


Ik heb dan grof met het spateltje de verf op het papier aangebracht.
 Met de zijkant neem je wat verf op en 
 dat veeg je dan in verschillende richtingen op het papier.


Met een penseel en wat water veeg ik het op
wat plekken uit zodat het zachter wordt.


Dan doe ik Cadmium Yellow Deep Hue 
in een leeg medicijn flesje en doe er water bij.
Dan flink schudden.


Nu maakt ik het papier met een penseel nat 
en laat dan een druppel erin vallen.
Ik heb een kort fimpje ervan, het ziet er zo mooi uit.

   

Nu ga ik met Hematite Genuine verder,
ik veeg het ook met de spatel erop en 
veeg er dan ook weer met 
een penseel met water erover heen.


Nadat ik er verder nog geel op gedaan heb,
ga ik nu verder met Permanent Red.
Ook de verf weer op het palet doen en dan dik met
een penseel de verf aan één kant van de mensen 
aanbrengen. 


Doe dan hetzelfde met Deep Sap Green 
aan de andere kant van de mensen.


Neem nu weer Cadmium Yellow Deep Hue
en doe dat in het midden van de mensen.
En met het spateltje maak je lijntjes bij de voeten.


Maak nog wat highlight's met Titanium White.


Dan rubbel je de Masking Fluid weg zodat de vorm 
van de mensen terug komt.


Dit is dus mijn moderne mensen schilderij geworden.

Fijne dag en lieve groetjes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten