dinsdag 19 oktober 2021

Urban Sketching met Copic's

 Hallo allemaal

Dit keer wilde ik weer eens een 

sketch met Copic's maken.

 

Normaal neem ik als ik op pad ga,

het Derwent Travelsetje of

een klein setje Daniel Smith Watercolor mee. 

 

Maar omdat ik nu Copic's wou meenemen,

moest ik wel even nadenken welke 

kleuren neem ik mee

want ik kan natuurlijk niet mijn hele koffer mee slepen😜

Dus heb ik:

 2 blauwe

3 groene

1 geel

1 rood

1 oranje

2 grijze

en 5 E nummers meegenomen.

 


 Ik heb eerst weer een schets met een

Copic Multiliner gemaakt.

In beeld zien jullie nog 2 vriendinnen van mij

die ook aan het sketchen waren.

 

Belangerijk is lekker los en snel

te tekenen en tijdens het kleuren witte plekken

overlaten.

En niet binnen de lijntjes kleuren 

en ook niet blenden.

Je moet echt kleuren gebruiken die wat verder 

uit elkaar liggen en niet 3 kleuren die je met

elkaar kunt blenden.


Ik ben begonnen met YG 17, 

een kleur die graag gebruik voor bomen en struiken.

Ik het de beitelpunt genomen en ben wild 

door elkaar streepjes gaan zetten.

 


Dan heb ik met E51 de muren van de kerk gekleurd,

ook met de beitelpunt.

Je ziet dat de strepen gewoon door de bomen gaan

en dat er nog witte plekken zijn.

 



Met de Beitelpunt van E55 

heb ik weer wat strepen gemaakt.



In de bomen en de planten van het tuintje heb 

ik met YG67 gekleurd, 

met beitelpunt😉



Met G29 heb ik nog meer groen neergezet,

deze keer heb ik allebei de punten gebruikt.

 


 Met E55 heb ik de kozijnen gekleurd.



Dan ben ik daar verder gegaan met E09

 


 

De boomstammen waren aardig donker,

dus heb ik eerst T6 genomen om later een donkerdere

kleur te krijgen.

 Want als je niet zoveel kleuren bij je hebt

moet je toch experimenteren met wat je hebt.

 


 

Verder heb ik voor de boomstammen E55 gebruikt.

Gewoon over elkaar heen.

 


 

Voor het straatje en de paaltjes heb ik E51 genomen.

 


 

Dan heb ik met E18 wat streepjes op het straatje

gedaan, dat moet bladeren voorstellen.

 


 Dan heb ik met T6 wat schaduwen gemaakt.


 

Met C8 heb ik de paaltjes nog meer schaduw gegeven.

 


Met blauw, rood en oranje heb ik de kleding 

kleur gegeven.

Voor de huidskleur heb ik weer E51 gebruikt.

 

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en het ook

eens proberen.

Een fijne dag allemaal en tot volgende keer.

Liefs
 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten