donderdag 28 oktober 2021

Zeus

Hallo allemaal!


Een pastel tekening van mij dit keer. Getekend met Derwent pastelpotloden op PastelMat. Deze mooie hond heet Zeus en is van een vriend van mij in de Verenigde Staten, de tekening gaat dan ook een enorme reis afleggen. 


Als eerst heb ik de basis opgezet op PastelMat.


Ik start altijd met de ogen, als die goed zijn begint hij tot leven te komen.


Dan de neus, ook een belangrijk deel om goed te krijgen.


Voor de oren zet ik eerst een basis op met Panpastel.




En dan de details aanbrengen in de oren.


En de in vacht van de kop breng je gelijk richting aan. De haren groeien in een bepaalde richting en het is belangrijk om dat over te nemen in je tekening.


En dan ga je laagjes opbouwen, heel veel laagjes met heel veel streepjes. Een klusje waar je geduld voor moet hebben dus.






De kop laat ik hier even voor wat hij is en voor de vacht op het boven lijf zet ik weer een basis op met PanPastel.


Voor dit deel heb ik eerst de tags getekend.


En vervolgens ben ik weer met laagjes begonnen voor de vacht.



Ingelijst ter bescherming kan hij aan zijn reis beginnen.
Hopelijk heb ik voor wat inspiratie kunnen zorgen.
Tot de volgende keer!



































Geen opmerkingen:

Een reactie posten