maandag 1 november 2021

Friends met Derwent Shade and Tone

 Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd erg in de ban van handen en gezichten tekenen. Derwent heeft een mooie Shade and Tone Mixed Media Set uitgebracht en daarmee heb ik deze kaart gemaakt.


Ik zal jullie in stappen laten zien hoe ik deze kaart heb getekend en gekleurd.


Normaal teken ik de handen zelf, maar soms maak ik het mezelf ook makkelijk, om tijd te besparen, door de afbeelding over te trekken. Ik wrijf de achterkant van de afbeelding in met donkere pan pastel, draai deze om en teken dan de afbeelding over met een pen of potlood.
Als je dan het blad weghaalt, staat de afbeelding op papier.

Voor deze kaart heb ik een afbeelding van Unsplashed gebruikt en teken ik de afbeelding op een tag.


Als basis kleur meng ik de kleuren Graphite Grey en White tot een lichte kleur grijs en breng ik deze aan op de linker hand.


Met alleen de kleur Graphite Grey breng ik met veel water de schaduw plekken aan.


De Derwent Shade and Tone Mixed Media set is een mooie set om te gebruiken, ook voor zwart, grijs/witte afbeeldingen.


Ik kijk goed naar de afbeelding en werk de hand af met verschillende tinten grijs die ik maak met Graphite Grey en White en veel of weinig water te gebruiken. 
Het blijft op gevoel werken en als er een plek te donker is, kun je deze altijd nog weghalen met een tissue voor het droog is.


Zo ga ik ook met de rechterhand aan de slag. Eerst licht opzetten en dan steeds donkerder en met schaduwen werken.


Bij de set zitten ook 3 potloden om te kunnen gebruiken, een Derwent Onyx Hard, Derwent Graphic 3B en Derwent Drawing Terracotta.
Ik gebruik hiervan de Derwent Onyx Hard, om de schaduwen en details nog extra aan te zetten. Dit doe ik met lichte druk en kleine draaiende bewegingen.


En dan heb ik de handen naar tevredenheid gekleurd en ga ik verder met het hartje.
Deze kleur ik met een andere Derwent Paint Pan Travel set, en wel Inktense set 2.
De kleur die ik gebruik is 0330 Scarlet rood en ik heb het hartje bijgewerkt met een rood Derwent Lightfast potlood.


En met een mooie tekst en gemat op een zwarte achtergrond is deze kaart af.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook met deze set aan de slag te gaan.
Graag tot de volgende keer!
















3 opmerkingen: