vrijdag 19 november 2021

Derwent Tinted Charcoal Paint Pan Set

 Hoi allemaal

Leuk dat jullie er weer zijn.

Vandaag laat ik jullie zien hoe mooi het nieuwe setje van Derwent is.
 
Dit zijn de kleuren die er in zitten:
Dark Moss
Forest Pine
Driftwood
Mountain Blue
Ocean Deep Thistle
Glowing Embers
Burnt Embers
 Burnt Earth 
Natural
Dark
White
 

Ik heb Clairefontaine Gris papier gebruikt en 
zoals jullie kunnen zien dekt het wit super!
 

 Als jullie het willen proberen,
mogen jullie mijn tekening ervoor gebruiken.


 Ik begin ook eerst met de witte kleur.
Er moet wel eerst veel water in het napje om de kleur
wat cremiger te maken,
want je ziet het er zo in trekken.
Als het dan dus mooi cremig is, dan dekt het super goed!
 

 Dan ben ik met Mountain Blue verder gegaan, 
als het nat is ziet het er donker uit
maar het droogt dan licht op.


Met Thistle maak ik er een beetje lila achtige kleur in.


Nu is Ocean Deep aan de beurt,
dat is iets donkerder blauw


Met Dark Moss ga ik nu de achtergrond kleur geven, 
ik veeg gewoon wild van beneden naar boven en terug.


Nu neem ik het blokje Ocean Deep uit het napje
en kras daar wat grassprieten en water mee.


Dat doe ik ook met Dark Moss


Ik veeg daarna mijn natte penseel eroverheen
in de richting die ik wil hebben.


Dan ga ik de steen waar hij op staat met Burnt Embers kleur geven.
Ik doe ook wat kleur onder de steen en in het water.
 

 Er moet echt nog wat kontrast in en dat doe ik met Dark,
ik breng dat aan bij de oeverkant en om de reiger heen.
Bij de vleugel maak ik het ook nog donker.
Voor zijn snavel en op zijn benen neem ik uit het 
Derwent Inktense Paint Pan setje nr. 2 de kleuren:
Sherbet Lemon en Tangerine.
Zijn oog krijgt ook nog wat die gemengde kleur.
 

 Nu maak ik nog wat highlights met wit in het water en gras.
In zijn lijf doe ik ook nog wat wit 
en ik doe dat met een aardig droog penseel zodat het fijnere veren worden.
Op zijn benen en voeten ook nog wat wit
 en een paar spetters erop en klaar is hij😉
 

 Omdat Charcoal houtskool is geeft het natuurlijk af,
daarom is het beter om het schilderij met fixatief in te sprayen.

Bedankt voor het langskomen en een fijne dag allemaal.



 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten