zondag 8 mei 2022

Not perfect! But unique.

 Hoi allemaal,

Alweer een maand voorbij. Wat vliegt de tijd toch. Maar ik heb weer een leuk idee voor jullie. Erg leuk om te doen, en niet ingewikkeld.


Wat heb je nodig:

-een stencil/mask naar keuze
-Schut Terschelling glad
-potlood
-Derwent Inktense Poltloden:     230 Golden Yellow
                       310 Mid. Vermilion
1730 Oak
1300 Teal
740 Mauve
760 Deep Violet
900 Iris Blue
820 Peacock Blue
700 Fuchsia
720 Thistle
1150 Spring green
1600 Leaf Green
-Derwent push waterbrush 1mm
-Molotow Marker One4All 1 mm zwart
-witte gellpen
-tekststempel naar keuze


Leg je mask op je papier. Ik heb het papier uit het blok gehaald en op maat gesneden.
Neem een potlood met scherpe punt en trek het mask over.



Haal het mask eraf en dan zie je dit.


Zet met de kleutpotlood (230 Golden Yellow)de kleur aan waar deze het het donkerste moet zijn.
Werk met je waterbrush de kleur uit.


Laat de kleur drogen en zet dan de tweede kleur aan. Doe dat in dit geval waar je het het donkerst wilt hebben. (310 Mid. Vermilion)


Zie hier het resultaat. 


Zet om de uiteinden nog iets donkerder te maken de kleur 1730 Oak aan.
Werk uit met je waterbrush.


Kleur met deze kleur ook de zaadjes in het bloemhart.


De kleine bloemetjes inkleuren met 1300 Teal en uitwerken met de waterbrush.


Voor deze bloemen gebruikte ik 740 Mauve en als tweede kleur 760 Deep Violet.


Voor de Lelie gebruikte is de kleuren: 700 Fuchsia en 720 Thistle.
                                          


Voor de tulpen gebruikte is de kleuren 900 Iris Blue en 820 Peacock Blue


De blaadjes kregen de kleur 1550 Spring Green.


Voor de donkere kleur groen koos ik 1600 Leaf Green.


Eigenlijk ziet hij er zo ook al erg gaaf uit, maar ik heb er toch voor gekozen om de zwarte omlijning te maken.
Hiervoor gebruikte ik de Molotow ONE4ALL marker 1mm.



Trek eerst met de marker alle potloodlijnen om en begin dan met inkleuren.


Dan is dit het eindresultaat van het kleuren. 
Neem nu een witte gelpen en doodle hier en daar op het zwart. Wacht wel tot alle zwarte randen droog zijn, ander blijft het wit niet wit.
Snijd nu de randen mooi recht langs de afbeelding en mat het geheel op zwart.


Stempel je tekst op een apart strookje of op de kaart.
Zie hier het eindresultaat. Ik vind hem supers geworden,
Succes met proberen en ik zou het leuk vinden als jullie het resultaat laten zien op FaceBook.

groetjes Marianne
vf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten