vrijdag 13 mei 2022

Panpastel met gelliplate



 Hallo blogger,



Dit keer is het mijn beurt om voor jullie een blog te maken. we gaan spelen en wel met de gelliplate alleen heb ik deze keer gekozen om dit met panpastel te doen. Ik heb er een kaartje mee gemaakt dit is een digi stamp van La-la Land Crafts.

Wat heb je nodig; Gelliplate A4 kleiner (kan ook) Panpastel tools                      

                             Printpapier 200grams, Brayer, witte acrylverf

                             papier om je brayer op af te rollen, 

                             mask stencils en achtergrond stempels

                            snijmachine en een leuk plaatje tekst.

                            stempelinkt

I


Op de gelliplate heb ik een mask neer gelegd en ben willekeurig de panpastel gaan aan brengen met een tool. 


Daarna heb ik een dun laagje acryl verf aan gebracht en daar op ook nog wat gestempeld  met een dop en een legosteen. Nu moet je wel snel handelen anders droogt de verf en dan kun je geen afdruk maken. Hierop heb ik een 200grams papier op aan gebracht en met je handen wrijf je goed over het papier.


en daar heb je een eerste afdruk, nu zit er nog genoeg panpastel op je gelliplate en kun je nog een afdruk maken wel eerst weer wat acrylverf aan brengen. Dit kan wel tot 3 keer.


Als je klaar bent met spelen op de gelliplate dan kun je verwerken in een creatie.
witte kaart 15x15cm, zwarte kaart 14,5x14,5 cm, achtergrond print 14x14 cm.  
Ik heb de print nog bewerkt met achtergrond stempels en een tekst
De digi heb ik uit geprint op perfect colouring paper en ingekleurd met de Copic Markers.
ik vond het erg leuk om met panpastel op de gelliplate tewerken en ik hoop dat jullie het ook gaan proberen, ik zou het erg leuk vinden als je de creatie laat zien.

tot de volgende keer
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten