zondag 22 mei 2022

Regenboog eenhoorn

Hallo allemaal,

Vandaag een leuk techniekje voor achtergrondjes en een regenboog eenhoorn.


 

Ik heb een cirkel uit marker papier gestansd en onder een stuk plastic gelegd, zo kan ik zien wat het formaat is.


Vervolgens heb ik gekleurde vlakken op het plastic aangebracht met de volgende Copic markers: RV09, R27, YR15, Y18, YG27, G07, BG13, B05 en V15.


Met een pipetje heb ik hier 96% alcohol druppels op laten vallen.


Je cirkel haal je voorzichtig onder het plastic vandaan en leg je met de voorkant op het copic en alcohol mengsel.


En als je het dan optilt, krijg je iets als dit. Uiteraard zal het resultaat elke keer een beetje anders zijn.

Nu kan de achtergrond even drogen en kan ik mijn eenhoorn gaan kleuren. Deze stempel is van de Unicorns set van C.C. Designs.


Voor de manen heb ik grotendeels dezelfde kleuren gebruikt als voor de achtergrond: RV09, R27, YR15, Y18, YG25, B05 en V15.


Het lijfje wilde ik wit hebben, maar heeft natuurlijk wel schaduwen, dit heb ik gemaakt met N2, N1 en N0. De hoefjes zijn gekleurd met N6. 
De ogen BG49, BG13 en BG11.
Het zwart heb ik nog wat aangezet met een Derwent line marker.
De oren en wangen met R22, R21, R20 en om de wangen wat meer te blenden een beetje R00.
En dan de mond met R39, R24 en R22.


Voor de hoorn twijfelde ik of ik een roze glitter Posca zou gebruiken..uiteindelijk is het toch 'goud' geworden, gekleurd met Y28, Y26 en Y23.


De tekst heb ik gestempeld met een stempelset van Ranger uit de Letter it serie.
De lichtere tinten heb ik gemaakt door steeds eerst af te stempelen. Dus inkten, ergens anders op stempelen en dan met het restant van de inkt op het werkstuk stempelen.

Vervolgens alles op elkaar lijmen en klaar is de kaart.

Hopelijk inspireert het jullie om ook eens deze leuke techniek te gebruiken.

Tot de volgende keer! 









 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten