zondag 1 mei 2022

Tulpen met Derwent en Molotow

 Hallo allemaal,

De maand mei staat al weer voor de deur en de natuur begint al mooi te kleuren.

Zo zie je nu ook veel tulpenvelden, die zoveel kleur geven aan de natuur. Ik heb mij hierdoor laten inspireren. Op Unsplash heb ik een foto van tulpen gevonden en ik ben hiermee aan de gang gegaan.

Inspiratie foto

Hieronder laat ik stap voor stap zien hoe ik mijn tulpen heb getekend.

Ik breng als eerste een rand aan met afplaktape, vriendelijk voor dit papier.

Ik heb de tulpen na geschetst met de Derwent Lightfast kleur Magenta. De schaduwplekken heb ik gekleurd met de Lightfast kleur Bordeaux en daarover kleur ik de tulp met de Molotow Aqua Color Brushpen Fuchsia. Over deze Fuchsia kleur breng ik de accenten van de tulp aan met Derwent Lightfast potloden.
Zo ga ik alle tulpenblaadjes bij langs. Eerst de schaduw aanbrengen en daarover de Molotow Fuchsia brush pen aanbrengen. Om de accenten aan te brengen gebruik ik de volgende 
Derwent Lightfast potloden :
- Magenta
-Bordeaux
- Purple
- Cherry Red
- White
Zo vorderen de tulpen al mooi. Blaadje voor blaadje, tulp voor tulp. Voor de donkere accenten gebruik ik de Derwent Lightfast kleur Purple en de lichte accenten geef ik aan met de White kleur.
De stelen van de tulpen kleur ik met de Aqua Color Primary Yellow van Molotow en daarover kleur ik met de Lightfast potloden in de volgende kleuren : 
- Yellow Ochre
- Lichen Green
- Olive Earth
- Forest
- Brown Ochre
- Grass Green 70 %

Lekker op gevoel tekenen en de tulpen tot leven brengen. Ik begin met de accenten aanbrengen met de lichtste kleur en breng deze heel lichtjes aan, zodat er nog meer kleuren overheen kunnen, van licht naar donker.


Als de tulpen en het groen op papier staan, haal ik het tape weg en heb ik een mooie tulpen pagina erbij in mijn art journal.

Ik hoop jullie te hebben kunnen inspireren om ook aan de slag te gaan met potloden en Aqua brush pennen om deze mooie bloemen te tekenen. Een heerlijke ontspanning.

Tot de volgende keer!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten