maandag 13 juni 2022

Fuchsia

 Hallo bloggers,

Fuchsia's ik ben er dol op , een echte zomer bloeier. Ik heb deze zelf getekent na een teken les in het bloemen boek van William F Powel. 

Wat heb je nodig: Schut 120gr tekenpapier, zacht potlood  en een gummetje.

 Daniël Smith Quinacridone rose, Quinacridone fuchsia, Carmine,Carbazole Violet, 

                        Indigo, Payns grey,Raw umber, Sepia, Transparant oxide brown

                        Deepsap green en, Sap green,Olive green.

                        Baohong aquarel papier smooth , Nippon aquareltape


Als eerste heb ik een schets gemaakt van de fuchsia, net zolang tot ik tevreden bent. Ik heb ook met potlood de schaduw aan gegeven.


Daarna heb ik de schets over getrokken op Baohong paper met een grafiet transver papier. 


Daarna heb ik een kader om de tekening geplakt met Nippon aquarel tape , zodat je een mooie omlijsting krijg. 



Nu ga ik aquarelleren met verschillende tinten ik ben begonnen met een eerste laag carbazole violet en Quinacridone rose en Quinacridone fuchsia aan te brengen. Met een nat penseel verf op nemen en met een schone penseel uit poetsen deze stappen herhaal ik steeds. Let ook op de schaduw?

Net zolang tot ik tevreden bent ik gebruik ook de  rood tinten door elkaar. Het grote paarse bloemblad maak ik nog donkerder .




Met de bruin en grijs maak ik de bloemtak ,en met de groentinten het blad, en de bloemknop.

Hierna  kun je er nog voor kiezen om de achtergrond te kleuren , ik heb dat wel gedaan met de Sapgreen en Carbozale violet met veel water. 


Daarna kun je het afmaken naar eigen idee .

Ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben en dat je zelf een mooie bloem gaan tekenen en in te kleuren met aquarel verf. 

Tot de volgende keer.

                                         


                                                      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten