donderdag 30 juni 2022

Zentangle Art Butterfly

Hallo Blogvolgers,

Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op de Blog van Colourstock.

 
Het vlinder seizoen is begonnen. 
Dit inspireerde mij tot het tekenen van deze vlinder.
In deze blog laat ik jullie stap voor stap zien hoe ik deze vlinder heb getekend en ingekleurd.



Wat heb ik gebruikt:

- Roze Schut tekenpapier dat ik vierkant heb gemaakt,
- Derwent grafiet potlood HB
- Molotow Blackliners
- Derwent LightFast kleurpotloden:
    - Mid Ultra Marine
    - Violet
    - Heather
    - Turquoise Green
    - Salmon
    - Flame
-Witte gelpen
 



Ik ben begonnen met het tekenen van de vlinder met het Derwent Grafiet potlood.



Vervolgens heb ik de potlood tekening - nadat hij naar mijn zin was - met een zwarte Molotow Blackliner overgetrokken.



Hierna heb ik de vlakken in de vleugels en het lijf ingetekend met verschillende Zentangle patronen. Eerst met potlood en daarna overgetrokken met de Molotow blackliner.











Vervolgens ben ik de ronde vormen, in de vleugels van de vlinder, gaan inkleuren als een "Gemstone" waarvoor ik de volgende kleuren heb gebruikt:

    - Mid Ultra Marine
    - Violet
    - Turquoise Green
    - Salmon
    - Heather





Het lijf heb ik met dezelfde kleuren ingekleurd, waarbij  ik het middelste deel van het lijf licht heb gelaten.



Hierna ben ik de vleugels verder gaan inkleuren waarbij ik de volgende kleuren heb gebruikt:
    - Violet
    - Turquoise Green
    - Salmon
    - Heather
    - Flame
    - Forrest (deze heb ik later overgekleurd met violet omdat ik de kleurencombinatie niet heel mooi vond).




De lichte delen van de vleugels lijken misschien wit maar deze zijn in gekleurd met Salmon.
Met een witte gelpen heb ik hier en daar nog wat accentjes aan gebracht.



Mocht je binnenkort wellicht op vakantie gaan en niet veel mee kan/wil nemen aan creatieve materialen; deze blog laat zien dat je met wat kleurpotloden, tekenpapier, een fineliner, potlood en gum ook lekker aan de slag kan.

Ik wens iedereen een mooie zomer en tot 5 augustus.







  Nu jullie toch op de blog van Colourstock zijn beland, kijk daar ook nog eens rond. Mijn collega bloggers hebben hele mooie inspirerende blogs voor jullie geschreven.

Kijk ook eens op de Instagram van Colourstock, @ColourstockBenelux. Hier staan nog veel meer inspirerende voorbeelden, gemaakt door de bloggers van Colourstock.

Ook de facebookpagina van Colourstock staat vol met inspirerende voorbeelden. Deze FB pagina wordt op ook gebruikt om weetjes mbt de Colourstock materialen te publiceren.


Tot 5 augustus,

Liefs Wilma

2 opmerkingen: