vrijdag 1 juli 2022

A sunrise met Derwent Chromaflow

 Hallo allemaal,


We zijn al weer op de helft van het jaar en de zomer staat voor de deur. Dat bracht mij op het idee om een cocktail te tekenen en te kleuren met de nieuwste Derwent Chromaflow potloden.


Ik zal jullie in stappen laten zien hoe ik deze cocktail heb getekend.

Eerst neem ik de cocktail over op Clairefontaine Paint On A5 papier, kleur Denim. Ik wrijf de achterkant van de afbeelding in met een 6B potlood en neem deze over op het papier.


Het cocktail drankje heb ik eerst gekleurd met Molotow Aqua Color Brushes, kleuren 003 Orange en 041 Light Orange.


Over de Molotow Aqua Brush laag breng ik een aantal lagen aan met de Derwent Chromaflow. 
Ook kleur ik het glas er in. 
De kleuren die ik heb gebruikt zijn : 0400 Flame, 1210 Lapis Blue, 1320 Deep Sea en 2400 White


Met nog een aantal kleuren geef ik de cocktail nog meer kleur. Deze kleuren heb ik gebruikt :
0430 Red Orange, 0600 Strawberry en 0610 Pompeian Red.
Gewoon lekker op gevoel werken, laat het potlood het werk doen.


Als de cocktail op kleur is, ga ik verder met de citroen schil. Deze geef ik kleur met 0200 Amber Gold, 0300 Golden Sun en 2000 Raisin.


Het kleurt heel fijn op dit Denim papier. Ik ga verder met het vruchtvlees. Hiervoor gebruik ik de volgende kleuren : 0310 Mango, 0420 Autumn Blaze, 1900 Burnt Sienna, 1920 Redwood, 2100 Natural Brown


Met deze kleuren geef ik de rest van het glas kleur. Er kunnen veel lagen over elkaar aangebracht worden en daardoor kan er ook veel aangepast worden.
Als de kleuren zijn aangebracht, begin ik met de achtergrond.
Hiervoor heb ik verschillende kleuren Pan Pastel gebruikt, een zwarte kleur, een helder blauwe kleur (560.5) en een colourless blender. (niet op foto)


Over de hele pagina leg ik een stencil, en breng ik met een Pan Pastel tool kleur aan. De kleur die ik hier gebruik is 640.8 Permanent Green Tint. 

Hierbij ga ik niet over de cocktail heen!!


Als de stencil dan weg haalt, dan is dit het resultaat. Ik werk de cocktail toch nog even wat bij, om deze er nog meer uit te laten komen.


Ook miste ik nog een tekst. Deze heb ik er bij aan gebracht.
En dan is dit het eindresultaat van een middagje heerlijk kleuren met de Derwent Chromaflow en Pan Pastels.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren. Graag tot de volgende keer!!



















1 opmerking: