dinsdag 13 december 2022

jingle bells


 Hallo Bloggers,

De gezellige maand december is in volle gang en iedereen is druk bezig voor de komende kerstdagen, misschien wel met het maken van kerst kaarten. Ik heb deze kerstkaart gemaakt met de Daniel Smith aquarelverf .

wat heb je nodig: Aquarelverf, 300grams aquarelpapier, penselen, afplaktape, water,  potlood en gum.    

de kleuren die ik heb gebruikt zijn:Anthraquinoid-Red, Hansa Yellow Light, Perylene Maroon, Napthamide Maroon, Deep Sap Green, Sap Green, Payns Bluegrey, Iridescent Ruby, Iridescent Jade, Iridescent Aztec Gold, Titanium White Sepia. 


Allereerst heb ik een schets gemaakt met potlood en een cirkel liniaal, voor de grote kerstbal heb ik een glas gebruikt.


Voor de grote kerstbal heb ik een mengsel gemaakt met de Anthraquinoid Red en een beetje Yellow .

schilder een lichte kleur en haal in het midden met een schone vochtige penseel de kleur weg zodat je een lichtplek krijg. Als dit droog is ga je verder kleur aan brengen met de andere rood tinten net zo lang tot je tevreden bent.


Met de groen tinten heb ik de kleine bal geaquarelleerd.

De dopjes van de ballen is met Hansa Yellow en een beetje Sepia gedaan.




Over de kerstballen heb ik een glans laagje aan gebracht met de Iridescent tinten Ruby en de Jade.

De goud kleur op de dopjes.


Nu heb ik hier al de Dennen takken gedaan maar het is eerst beter om de achtergrond te doen.

De achtergrond heb ik nat gemaakt, en de Paynsgrey er in laten lopen. net zolang tot je het mooi vind. Als het dan droog is kan je de dennentakken er in schilderen.

De rode besjes gekleurd met het rode mengsel, een zwart puntje erin en met Titanium White een licht effect.

Onder de kerstballen heb ik het donker gemaakt met Deep sap Green en Payns Grey

Daarna gespetterd met Titanium White voor het sneeuw effect.
mooie kerst tekst erop en klaar is je kerstkaart.
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om lekker een eigen kerstkaart te maken met je aquarel verf.
 

Ik wens jullie hele mooie feestdagen en een creatief 2023

tot volgend jaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten