donderdag 1 december 2022

Warme Winter met Daniel Smith Watercolors

 Hallo iedereen!!

December staat voor de deur en dat doet mij ook denken aan de winter. Hierdoor heb ik mij laten inspireren. Ik heb Unsplash.com doorgebladerd naar mooie inspiratie en kwam onderstaande foto tegen en ben aan de slag gegaan!


Ik zal in verschillende stappen uitleggen hoe ik te werk ben gegaan.


Ik heb de foto overgetrokken op aquarelpapier door de achterkant van de print in te vegen met Neutral Grey Shade Pan Pastel.
Dan draai ik de print om en leg het op het aquarel papier en met een pen teken ik de belangrijkste lijnen.


Rondom plak ik schilderstape om uiteindelijk een mooi wit randje te krijgen.



Voor de "koffie" gebruik ik de volgende Daniel Smith Watercolour kleuren :
# 239 Jane's Gray
# 179 Sodalite Genuine
# 043 Indanthr. Blue
Ik gebruik de nat op droog techniek en breng verschillende lagen over elkaar aan. Tussendoor laat ik de lagen drogen.


Na verschillende lagen aangebracht te hebben ziet de "koffie" er dan zo uit.


Met de kleur 186 Kyanite Genuine kleur ik de trui met veel water. Op de lichte plekken haal ik de kleur weg met een natte schone penseel.


De schaduw op de mok heb ik gekleurd met 211 Mayan Blue Genuine en 239 Jane's Gray


Met Jane's Gray en veel water geef ik ik de wanten hier en daar wat kleur. 
Als alles droog is doodle ik met een Molotow Blackliner 0.05 de breisels op de wanten voor een leuk effect.


Als ik alle tape heb verwijdert, lijst ik mijn project in en geef het een mooi plaatsje.


En dan is dit het eindresultaat.
Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren om ook de fijne Daniel Smith Watercolors erbij te pakken en heerlijk aan de slag te gaan.
Graag tot de volgende keer!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten