maandag 5 december 2022

When we learn to fly

 Hallo Blogvolgers,



Leuk dat jullie weer een kijkje komen nemen op de Blog van Colourstock.

Deze keer ben ik aan de slag gegaan met Neurographic Art en Molotow aquabrushes


Hieronder laat ik stap voor stap zien hoe ik deze Art Journal pagina heb gemaakt.




Wat heb ik gebruikt:

- Blauwe Schut aquarelpapier papier
- een muntje van 20 euro cent 
- Derwent gumpotlood 
- Derwent grafiet potlood HB
- Molotow Blackliner 0.1 mm
- stukje plastic
- Molotow Aqua Color Brushes
- Derwent Waterpencil
- Derwent Charcoal dark
- Derwent Doezelaar
- Molotow One4All goud en zwart
- Spetterpenceel

- Beker Earl Grey thee, om van te genieten tijdens het tekenen. 




Ik ben begonnen om met een grafietpotlood een 20 eurocent muntje voort te duwen. 
Het leuke hiervan is dat je weinig invloed kan uitoefenen waar het muntje naar toe gaat.  Wel heb ik geprobeerd om een beetje een vloeiende lijn te krijgen.
Het begin en eind van de lijn heb ik met elkaar verbonden.


Vervolgens heb ik met een zwarte Molotow blackliner 0.1 mm de lijnen overgetrokken en heb ik van alle kruispunten van de lijn de hoekjes afgerond.




Hierna ben ik begonnen om alle vakjes die zo ontstaan zijn, in te vullen met Zentangles 


Hier zijn alle vakjes in gevuld met Zentangles. Om het niet te druk te maken heb ik dezelfde Zentangles terug laten komen.



Hierna heb ik een stukje plastic genomen en heb met de Molotow Aqua Color Brushes een beetje kleur op het stukje plastic aangebracht.
Met een Derwent Waterbrush heb ik stukken in gekleurd.



Met een Derwent charcoal dark potlood en Doezelaar heb ik op verschillende plaatsen schaduw aangebracht om diepte in deze tekening te krijgen.



Hierna heb ik weer mijn stukje plastic gepakt en heb er met een Molotow Aqua Brush weer wat  kleur aangebracht. Vervolgens het ik met mijn waterpenceel een beetje water toegevoegd.


Vervolgens heb ik mijn tekening opgepakt en enkele keren op het stukje plastic gedrukt zodat er mooie vlekken ontstonden.
Ik heb wel geprobeerd om dit vooral aan de buitenkant van de tekening te doen.

Hierna heb ik met een zwarte en goude Molotow One4All spetters aangebracht.
Als laatste heb ik deze Art Journal pagina gemat op zwart papier en een tekst erop geplakt.




Dit was mijn laatste blog voor Colourstock. Dank jullie wel voor het lezen van mijn posts en alle reacties die ik hierop heb gekregen. Ik heb het met veel plezier gedaan.


Geniet van van het maken van mooie creaties en blijf vooral Colourstock en zijn bloggers volgen voor alle mooie inspirerende creaties die zij maken.
Fijne kerstdagen en een gezond en creatief 2023 .


Liefs Wilma



 
 Nu jullie toch op de blog van Colourstock zijn beland, kijk daar ook nog eens rond. Mijn collega bloggers hebben hele mooie inspirerende blogs voor jullie geschreven.

Kijk ook eens op de Instagram van Colourstock, @ColourstockBenelux. Hier staan nog veel meer inspirerende voorbeelden, gemaakt door de bloggers van Colourstock.

Ook de facebookpagina van Colourstock staat vol met inspirerende voorbeelden. Deze FB pagina wordt op ook gebruikt om weetjes over de (nieuwe) Colourstock materialen te publiceren.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten