woensdag 28 december 2022

Sneeuwpop met pinguïn

 


Goedemorgen allemaal,

Ik ben weer lekker aan het kleuren geweest met mijn Copic Markers.

En ook al is het alweer twee dagen na kerst, het is toch nog een digi met een kersttintje van Lee Holland Art.

Ik krijg geen genoeg van het inkleuren van sneeuw en leuke luchten. De digi heb ik afgedrukt op het perfect coloring paper met mijn Epson printer, wat mij betreft de ideale printer in combinatie met Copics.


Ik gebruikte de volgende kleurnummers:

Sneeuwpop - B0000, B000, BV20, BV31 en de colorless blender

Hoed en pinguïn - C2, C4 en C6

Neusjes - YR15, YR16 en YR09

Rood - R24, R27, R29, R39 en R59

Takjes - poltloden Derwent procolour nr 55 en 57

Sjaals - G03, G05 en G07 / YG11, YG13 en YG23

Kop en buik pinguïn - W00 en W1

Sneeuw grond - W00, W0 en W1

Lucht - V22, V25, V28, B60, B41, B93 en B45


Ook bij mij gaat er wel eens iets mis. Ik was bijna klaar, ik moest alléén de twee sjaals en de lucht nog inkleuren. Vanuit het niets kwam er een hele grote inktdruppel uit de YG23, de moed zakte me wel even in de schoenen.


Hier zien jullie het resultaat van mijn mooie inktdruppel. In plaats van overnieuw te beginnen, heb ik met heel veel geduld en mijn colorless blender de vlek zoveel goed mogelijk geprobeerd weg te halen.

Ik heb steeds het groen vanuit het wit 'terug geduwd' in de richting van de sjaal. Dat lukt niet in 1 keer, dat heb ik misschien wel 20 keer gedaan. Wel heb ik het steeds tussendoor even laten drogen, anders laat de colorless blender de rest ook uitlopen.

Helemaal weg is het niet gegaan, maar ik ben tevreden. Op de eerste foto zie je er dus ook bijna niks van weer!


. Ik wens jullie allemaal een gezond, creatief en super leuk2023 toe en graag tot volgend jaar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten