zondag 7 januari 2024

Gelliplate met Acrylverf.

 Hoi allemaal,

Vandaag mijn eerste post van het nieuwe jaar. Ik en mijn team maatjes gaan ons best doen om jullie weer een jaar lang te inspireren met mooie en leuke creaties met uitleg.

Ik ga vandaag werken met de GelliPlate. Deze gebruik ik graag met verschillende media. Deze keer ga ik met acrylverf werken.

Gebruikte materialen:

- GelliPlate 5x7 inch

- brayer

- acrylverf: lichtgrijs, lichtblauw, lime  en wit

- A5 papier om op af te drukken

- masks naar keuze

- sponsje

-stempelinkt zwart

-Matte medium

-stempels naar keuze

- Molotow zwarte fineliner 0,3


Ik heb mijn witte acrylverf op kleur gebracht met een heel klein drupje zwart om een mooie grijze kleur te maken. Deze heb ik met de vingers hier en daar aangebracht op de GP.
Daarnaast wat stipjes blauw een lime.  


Smeer de verf over de gehele GelliPlate.


Daarna met mijn brayer er een paar keer overheen. Niet teveel, anders lopen de kleuren teveel in elkaar over.


Leg je papier erop en wrijf goed met je hand erover. Maak een afdruk.


Leg een mask op je afdruk en breng witte verf aan met een sponsje op divers plekken.


Dan is dit het resultaat. Dan leg ik een rondjesmask erop en herhaal dit met de blauwe acrylverf.


Je ziet dat de achtergrond gaat leven.


Nu ga je stempelen op de achtergrond. Dat deed ik met zwarte inkt.
Allereerst op diverse plekken een script.


Daarna nog wat andere stempels aangebracht op een aantal plekken.


Dan plak ik een paar stukjes bijpassend designpapier op mijn achtergrond met matte mediumgel.
Als dit droog is doe ik er een dun laagje gesso over.


Ik heb met een kaartje, dat kan bijv ook een bankpasje zijn, een aantal streepjes gezet.
Dit kan je doen door je pasje op je stempelkussen te drukken en daarna op je achtergrond te zetten.
Nu kan je de pagina gaan aankleden.


Ik heb een greyboard frame in de blauwe kleur geverfd en met een parelstreng versierd.
Deze plakte ik op een stukje wondgaas met draad en parelspray.
Uit mijn voorraad zocht ik bijpassende bloemen om het af te maken.
In het frame een mooie vlinder. Tot slot een bijpassende tekst erboven.


En dit is dan het eindresultaat geworden. 
Ik maak zulke pagina's altijd met veel plezier. En deze gaat ook zeker in mijn album.

Tot mijn volgende post


1 opmerking: