maandag 1 januari 2024

Bomenlandschap met Daniel Smith Watercolours

Hallo allemaal,

Allereerst : de allerbeste wensen voor een mooi en creatief nieuw jaar!!

Januari staat al weer voor de deur. Ik heb mij voor deze blogpost laten inspireren door verschillende Youtube filmpjes, en Instagram post. Zo ook die van Artbysablerae (Instagram)

Ik zal in verschillende stappen laten zien hoe ik te werk ben gegaan.

Voor deze creatie heb ik het fijne Hot Pressed Artist Watercolour Paper van Baohong gebruikt. De randen heb ik afgeplakt met tape zodat er straks een mooi wit kader ontstaat.

Voor ik begin, spray ik het papier nat met water. Hierop breng ik de Daniel Smith watercolour kleur 175 Deep Sap Green aan op verschillende plekken, waar ik straks mijn bomen wil hebben.

Daniel Smith kleur 175 Deep Sap Green is ook de enige kleur die ik gebruik voor mijn creatie. Met een natte penseel met kleur breng ik strepen aan, zonder te veel het penseel tegen het papier te drukken. Je kunt de strepen als boomstammen zien die ik later verwerk in de achtergrond.


Met iets meer pigment breng ik de volgende laag aan links onder in de hoek, waarbij ik de bomen al meer vorm geef.


Zo werk ik van links naar rechts en weer terug naar links met een tweede bomen rij.


En zo breng ik steeds weer een laag Deep Sap Green aan en vorm ik langzaam een bomen rij. Ik begin aan de linkerkant van het papier met een hogere bomen rij en laat deze zakken naar het midden van het papier en dan weer iets omhoog naar rechts.


En zo speel ik heerlijk verder met het aanbrengen van de bomen.


En zo ontstaat er al een mooi bos, met de verschillende lagen over elkaar heen.


Als ik tevreden ben over het resultaat, haal ik de tape rondom weg en is er een mooi en dromerig bomen bos ontstaan.


Ik heb als finishing touch een tekst aangebracht, maar deze kan ook weggelaten worden.


En dan is dit het resultaat. Deze zou ik zo in een lijstje kunnen doen.
Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren om ook aan de slag te gaan met de Daniel Smith Watercolours en het fijn Baohong papier.

Graag tot de volgende keer!














 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten