zaterdag 13 januari 2024

Winters landschap

 



Hallo bloggers,

Het nieuwe jaar is begonnen, en ik heb er weer zin in om veel creatie,s  te maken en jullie daarvan mee te laten genieten op het blog.
Omdat het winter is en op dit moment een vrieskou heb ik een winterlandschap geschilderd met de Daniël Smith aquarelverf.
Wat heb je allemaal nodig: 300gr aquarel papier , Aquarelverf Payns Grey, Jayns Grey, Quinacridone Magenta, Penselen: waspenseel, en een nr 4, 2, 0. Tippon tape
Stempelhulp, stempel Penny Black, Scène builder, Birch Grove, Stempel Lavinia maan, stempelinkt Distresse Lost shadow.
Gouache wit  
Als eerst een mooi randje langs het papier plakken met de aquarel tape en de horizon 



Daarnaast je het bovenste gedeelte nat maken met een was penseel of een ander penseel, maak de magenta en de Payns Grey in je palet aan met wat water.
Ik heb eerst de Magenta aan gegebracht en daar boven de Grey.



Daarna heb ik met de stempelhulp mijn bomen gestempeld 


Met de 2 verschillende Grey heb ik de bomen geschilderd en de schaduwen van de bomen, de maan heb ik gestempeld met een Lavinia stempel. En ook deze in gekleurd.
Met de Magenta heb ik wat kleur aan gebracht in het onderste gedeelte Zie voorbeeld

Met wat gouache van Daniel Smith heb ik de maan wat licht gegeven en de bomen.
Als laatste heb ik Natural   Glass Spray Varnish over mijn werk gesprayd als bescherming, maar dat is optioneel. 

Ik hoop jullie weer geïnspireerd te hebben en dat je met 3 kleurtjes ook een leuk landschap kan maken.
Tot de volgende keer 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten