woensdag 7 februari 2024

Bloemen verven en intekenen met Daniël Smith aquarelverf.

 Hallo bloglezers,

Vandaag ga ik jullie een techniekje laten zien om mooie bloemen te kunnen schilderen. Deze techniek heb ik al eens op een andere manier gedaan en nu zag ik op Internet bij Maremi's Art een leuke toevoeging en die wil ik jullie ook niet onthouden.


Wat hebben we nodig:
- Baohong Cold pressend Matt Grain Fin
- Daniel Smith Extra Fine Watercolor 101 Rose of Ultramarine
-Daniel Smith Extra Fine Watercolor 102 Sap Green
-Daniel Smith Extra Fine Qouache Titanium White
-Molotow Blackliner 0,1 en 0,05
-Molotow ONE4ALL White
-platte penseel
-twee kwastjes op verf op te nemen en te mengen
-stukje keukenrol
-palet


Werk op je blok. Haal je werk er pas af als het klaar is en droog. 
Op mijn palet heb ik met een klein penseeltje verf opgenomen en op mijn palet gedaan.
Niet teveel water, want ik wil genoeg pigment hebben.
Tevens een klein drupje witte Qoacheverf op mijn palet gedaan en dat gemengd met een heel klein stipje Rose of Ultramarine. 


Zet op je papier twee stippen met de penseeltjes. Gebruik er eentje voor de Rose of Ultramarine en een andere voor de Qoache.


Neem nu je platte penseel en zet die op de twee stippen en teken een blad. Je ziet dat hij aan 1 kant donkerder wordt.


Zet nu opnieuw twee stipjes verf naast je eerste blad. En teken je tweede blad. Zorg dat je penseel niet in aanraking komt met je eerste blad. Dan gaan ze in elkaar lopen.


Herhaal dit tot je bloem klaar is en maar eventueel nog meer bloemen in verschillende groottes.


Ik heb uiteindelijk drie bloemen gemaakt.


Teken nu de steeltjes eraan. Ik heb dit gedaan met een dun plat penseeltje en ook twee kleuren groen.
Dus op je palet Sap Green aanbrengen en ook Qoache Titanium White met een stipje Sap green.
Twee kleine stipjes naast de steeltjes zetten en met een smalle platte penseel de blaadjes tekenen.



Dan gaan we nu de bloemen afmaken door de bloemharten in te tekenen. Ik gebruik hiervoor de Molotow Blackliner 0,1mm en de 0,05 mm.
De ONE4ALL White gebruik ik om in het bloemhart stipjes te zetten?


Teken de bloemharten in met streepjes in cirkels. Ik heb meerdere cirkels met streepjes gezet.
Dan teken je een soort van nerf als swirls in de bloembladeren en ook de blaadjes aan de steeltjes voor zie ik van een nerf.


Tot slot spetter ik met de Rose of Ultramarine over mijn werk.
Als het gedroogd is, maak ik het blad los met een paletmes dat ik voorzichtig in het ongelijmde gedeelte van mijn blok steek en dan het papier langs de gelijmde randen losmaak.
Snijd je afbeelding op maat. Beïnk de randen in een bijpassende kleur. Zet een tekststempel naar wens.
Als laatste heb ik er een strik of gedaan en wat glas druppels.



Dit was het voor deze maand en graag zie ik jullie volgende maand terug.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten