donderdag 1 februari 2024

Goudvissen met Molotow Sketchers

 Hallo allemaal,


Februari staat voor de deur en ik ben weer op zoek gegaan naar leuke inspiratie om met mijn Molotow Sketcher Markers aan de slag te gaan.

Toen kwam ik deze leuke goudvis tegen op Unsplash.com, die ik wel wilde gaan kleuren en ben ik aan de slag gegaan.

Ik laat in een aantal stappen zien hoe ik aan het werk ben geweest.

Met rood overtrekpapier tussen de afbeelding en het witte papier, trek ik de goudvis 3x over, verdeeld over het papier.

Met de kleuren O-045 en O-050 begin ik de goudvis in te kleuren. Ook gebruik ik de kleuren R-080 en R-095 zet ik de rode tinten neer. Ik kijk goed naar het voorbeeld, naar waar de schaduw zit en waar het lichter is.

De kleur R-115 gebruik ik waar de schaduw zit en kleur M-120 voor de lichtere plekken. Er begint langzaam een goudvis te ontstaan. de kleur zwart gebruik ik voor het oogje.


Met verschillende blauwe kleuren kleur ik de vinnen van de goudvis in. De kleuren die ik hiervoor gebruik zijn : B-265, B-280, B-240 en GB-295


En zoals bovenstaande goudvis, kleur ik de andere 2 goudvissen ook in. Met verschillende kleuren Derwent Chromaflow potloden geef ik wat meer detail aan. 

De achtergrond kleur ik met de zwarte Molotow Sketcher marker BL-600 en hierna verwijder ik de afplak tape rondom, zodat er een mooie witte rand om het werk heen komt. Met een Derwent fineliner 0.3 accentueer ik de goudvissen en heb ik een tekst bij de vissen geplakt.

En dan ziet het eindresultaat er zo uit. Met een lijstje er om heen komt deze bij mij aan de muur. 

Molotow Sketcher markers zijn zo veelzijdig te gebruiken.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook met de veelzijdige Molotow Sketcher Markers aan de gang te gaan.
Graag tot de volgende keer!!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten