donderdag 5 januari 2017

Make life a beautiful adventure


Hallo allemaal, 

Wat fijn om hier weer te zijn. Ik maak nog even van de gelegenheid gebruik om iedereen een goed en creatief 2017 toe te wensen!

Mijn eerste blogpost voor het nieuwe jaar. Ik wilde graag een gecombineerde post maken, hiermee bedoel ik met twee kleurproducten van Colourstock. PanPastel en de Molotow Aqua Twin Markers. 
Het is nu juist zo leuk dat alle producten onderling te combineren zijn. 


Ik heb ervoor gekozen om een Art Journal pagina te maken in mijn kleine Art Journal. Als eerste ben ik begonnen met het scheuren van wat voorbedrukt tissuepapier. Heb je alleen blanco dan kun je dit uiteraard zelf bestempelen, maar kies dan wel voor een watervaste inkt!
Ik heb de gescheurde stukjes vastgemaakt met een matte gelmedium.


Voordat je verder gaat moet je ervoor zorgen dat alles goed droog is. Je kunt het aan de lucht laten drogen maar natuurlijk ook een heattool gebruiken, dat gaat wat sneller.  Met een ovale PanPastel spons ben ik  drie kleurtjes PanPastel op mijn pagina gaan wrijven. 
  • 220.5 Hansa Yellow
  • 640.5 Permanent Green
  • 520.5 Ultramarine Bleu
Op sommige plaatsen waar gel medium aangebracht is pakt de PanPastel minder, laat dat nu net mijn bedoeling zijn! Ik vind het effect juist erg leuk. Vind je de kleuren na de eerste keer niet fel genoeg, dan doe je het gewoon nog een keer en vergeet niet je werk te fixeren. 


Met Versamark heb ik er een hele mooie stempel van Studio Light op afgedrukt, op drie plaatsen. Deze ingewassen met de PanPastel die nog op mijn sponsen aanwezig was, meer is vaak niet nodig. 


Diverse kleine achtergrond stempeltjes aangebracht. Alle gebruikte stempels in mijn blogpost zijn deze keer van Studio Light. De stempeltje beïnkt met zwarte en donkerblauwe Versafine. Een inktsoort waar ik erg graag mee werk. 


Op een stukje Aquarel papier heb ik wat vlinders afgedrukt en deze ben ik gaan kleuren met de Molotow Aqua Twin Markers. Hiervoor heb ik drie kleurtjes gebruikt. 
  • 001 Primary yellow
  • 003 Orange
  • 005 Vermillion
Uiteraard kun je de middenkleur (oranje) ook zelf maken door te mengen op je papier of op een sheetje of iets dergelijks. Omdat ik deze vlinders graag heel helder van kleur wilde hebben, heb ik direct met de fijne punt van de marker op het aquarel papier gekleurd en daarna gemengd met echt een piepklein beetje water. Soms was dat niet eens nodig. 


Een tekst erop is natuurlijk altijd wel heel erg leuk. Uit een stickerboekje van Ranger heb ik wat losse woorden bij elkaar gezocht en dit ervan gemaakt. Nog even omlijnd met een zwarte Copic multiliner zo ook de vlinders. Tip: je kunt de vlinders ook eerst een keer afdrukken in je Art Journal op de plaats waar je ze op gaat plakken, dan hoef je de uitstekende delen die je weggeknipt hebt niet zelf te tekenen. Je kunt ze dan altijd nog een keer overtrekken met een zwarte multiliner. 


Als laatste stap heb ik met wat Spica pennen, die ik al heel lang heb en toch regelmatig weer gebruik, wat heel fijne glitter aangebracht op de vlinders. Het is een beetje te zien op de foto maar dat blijft moeilijk om goed te fotograferen. 


Dit is het uiteindelijk resultaat geworden. Ik ben er best blij mee. Het is toch wel heel erg leuk om in een Art Journal boekje te werken. Ik ga het zeker vaker doen en hoop ook jullie een beetje geïnspireerd te hebben.
Ik wens jullie heel veel creatief plezier en tot de volgende blogpost!


3 opmerkingen: