donderdag 19 augustus 2021

Gebruik de Derwent Inktense potloden eens op een andere manier

 Hallo, leuk dat je weer langs komt!

 

Dit keer ben ik met de Derwent Inktense potloden

aan de slag gegaan,

 ik wilde even wat nieuws uitproberen.

Ik vindt het wel leuk geworden,

ik heb er gelijk een kaart van gemaakt 

voor mijn stiefzoon die gek op flamingo's is. 

 


Ik ben begonnen met een flamingo

te tekenen op Maskeerpapier.

De flamingo heb ik dan uitgeknipt en op

 aquarelpapier van Schut geplakt.

 


 Ik heb deze 3 kleuren voor de achtergrond gebruikt:

Ionion Green 1320

Iris Blue 0900

Mallard Green 1230


 

 Ik ben begonnen met Iris Blue,

de punt van het potlood schraap ik langs een 

puntenslijper en laat het op het papier vallen.

Niet het hout van het potlood meeslijpen.

 


 Met deze kleur maak ik de lucht, 

het ziet er dan zo uit.

 


 Met een penseel veeg ik wat opzij

om het wit te laten voor de wolken.



     Dan ga ik het met een waterspray nat spuiten.



Het ziet er dan zo uit,

nadat ik met een penseeltje de verf nog een beetje

heb laten uitlopen.



Het water doe ik nu met de andere 2 kleuren,

Ionion Green en Mallard Green.

 



Als ik dan het maskeerpapier weggehaald heb 
dan ziet het er zo uit

 


Met een Copic Multiliner 0.25 ga ik dan

lekker losjes de flamingo schetsen.

 

Dan neem ik de Burnt Orange 0260

en ga dan heel lichtjes wat kleur in de flamingo 

aanbrengen.

 

Nu ik er water bij genomen heb,

zie je waar ik iets harder gedrukt heb met het potlood.

 

Ik ga met Scarlet Pink 0320 verder.

En weer met water erover.

 

Met Madder Brown 1920 maak ik nog wat donkerdere schaduw.

 


 Voor zijn benen neem ik weer 

Madder Brown 1920 

en nog Payne's Grey 2110 erbij voor de grijz toon.

 

Met de Copic Multiliner maak ik nog wat

waterkringen om zijn poot heen.


 Met Burnt Orange 0260

maak ik ook nog wat reflectie's in het water.

 


De kaart die ik ermee gemaakt heb

is eenvoudig, 

ik wil tenslotte dat de tekening het hoogtepunt is.

 

Mijn stiefzoon was er heel blij mee,

het kan zo in een klein lijstje en opgehangen worden.😉

 

Bedankt voor het langskomen en tot volgende keer.

Liefs 


 


 


 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten