zondag 22 augustus 2021

Slak met copics

Hallo allemaal!


Ik blijf nog even in het realisme met mijn copics, ik heb er veel plezier in.

Dit keer een slak, mijn neefje is net 3 geworden en is gek op slakken. Deze kaart was eigenlijk voor hem bedoeld, maar eenmaal af vind ik het toch niet geschikt voor een 3 jarig jongetje. Geen punt, ik bewaar hem wel voor iets anders en maak een dino kaart voor hem. 

Hoe dan ook, ik laat hier weer zien welke kleuren ik allemaal heb gebruikt.

Ik werk op Transotype Perfect Colouring Paper. De referentie foto heb ik van pixabay. Ik print deze altijd uit en hou mijn copic kleuren kaart bij de hand, zo kan ik goed zien welke kleuren er allemaal in verwerkt zitten. Het is vooral een kwestie van goed kijken en proberen. Hou een stukje papier bij de hand om kleur combinaties te testen, sommige kleuren blenden niet zo fijn en dan kun je dat beter op een apart papiertje uitvinden dan op je uiteindelijke tekening.







Ik heb nog wat highlights in de slak aangebracht met een witte gel pen en toen de bloemblaadjes eenmaal ingekleurd waren heb ik hier en daar de schaduw tinten nog iets aangezet. Soms wordt die 'noodzaak' pas zichtbaar als het plaatje af is.

Hopelijk heb ik weer voor wat inspiratie kunnen zorgen. Veel teken plezier en tot de volgende keer!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten