zondag 1 augustus 2021

You bring out the Best in me!

 Hallo allemaal,


Het is al weer augustus en we zitten midden in de zomer.

Louise Withers heeft voor Studio Light een geweldig mooie collectie uitgebracht, 

de Just Lou - Mindful Moodling Collection.

Het is een prachtige en veelzijdige collectie geworden, waar je zo veel kanten mee op kan.

Ik ben er mee aan de slag gegaan voor Colourstock en heb deze kaart gecreëerd.

Ik zal in stappen laten zien hoe deze kaart is gemaakt.

Op een magneetbord heb ik wit aquarelpapier bevestigd met afplak tape en daar overheen de mask 

JL-MM-MASK21 gelegd.


Daarna heb ik met een penseeltje Daniel Smith Watercolours aangebracht. 
De kleur die ik hier gebruikt heb is 222 Cadmium Red Medium Hue.


Verder heb ik de Daniel Smith watercolour kleuren 045 Indian Yellow en 212 Mayan Yellow gebruikt. Lekker losjes de kleur aanbrengen en hier en daar heb ik het wat verdund met water. Ook laat ik hier en daar wat witte plekjes open.


Als de mask eraf is, ziet het er zo uit. Dit laat ik goed drogen.
De mask met nog restjes watercolour keer ik om op een ander stukje aquarelpapier. Dat geeft nog een mooie afdruk en kan ik later nog gebruiken.

Ik heb de mask nog een keer over het papier gelegd, precies op de plek zoals ik het eerder had liggen voor het aquarellen.
Nu het papier droog is breng ik nog wat accenten aan met Derwent Lightfast potloden, door de mask heen.


Zo zie je de aangebrachte accenten goed zitten en geeft het een mooi effect. Nu ga ik verder met het volgende onderdeel voor de kaart.


Op het eerder met de mask bewerkte aquarelpapier, stempel ik drie Moodling stempels 
JL-MM-STAMP49.
Deze kleur ik in met de Derwent Lightfast potloden. Ik heb de volgende kleuren gebruikt :
- Scarlet
- Flame
- Golden Sun
- Gold
- Yellow
- Amber Gold


Zo kleur ik alle drie de stempels in. Niet te veel bij nadenken en lekker zen kleuren.


Ik plak de stempels op de kaart en mat deze met een gele en zwarte rand.
En dan is deze slimline kaart af. 
Hier zie je een close-up van de kaart.


En dan hier de volledige kaart. Ik heb er met veel plezier aan gewerkt.
De tekst die ik gebruikt heb, komt uit dezelfde Just Lou Collectie,
JL-MM-SCRAP44.
Ik hoop ook jullie te hebben geïnspireerd om met deze geweldig leuke collectie aan de slag te gaan.

Graag tot de volgende keer!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten