woensdag 28 juli 2021

Created with a smile


Goedemorgen allemaal,

Vandaag ben ik weer aan de beurt voor wat creativiteit hier op het blog.

Ik ben aan de slag gegaan voor jullie met een stempel uit de nieuwe lijn van Just Lou - Mindful Moodling van Studio Light.

Toen ik de stempel zag wist ik meteen wat ik er mee wilde gaan doen. Ik heb de Copic Markers er weer bij gepakt en zal jullie stap voor stap meenemen in het kleurproces.

Ik gebruik 4 kleuren en van elke kleurenreeks die ik heb gebruikt laat ik jullie de stappen zien.


Foto 1 - Met de Y11 heb ik de eerste laag inkt aangebracht.
Foto 2 - Met de donkerste tint, de Y15, slechts een heel klein randje aan de binnenkant van de cirkel.
Foto 3 - Met de Y13 heb ik de Y15 een stukje verder naar buiten getrokken.
Foto 4 - Met de lichtste kleur, de Y11, het geheel weer iets verder naar buiten gehaald.

Nu zie je dat ik nog wit papier over heb en dus heb ik stap 2 t/m 4 nog één keer herhaald.


Op foto 5 zie je dat de cirkel nu wel helemaal is ingekleurd.
Op naar de volgende kleur.


De volgende kleur is groen, de gele variant daarvan.
Foto 6 - Met de YG00 heb ik de eerste laag inkt aangebracht.
Foto 7 - Vervolgens heb ik met de YG07 weer een klein randje aangebracht.
Foto 8 - Met de YG05 heb ik de YG07 wat verder naar buiten gehaald.
Foto 9 - De YG01 bracht de kleur weer iets verder naar de buitenste rand toe.


Foto 10 - En als laatste met de YG00 de hele cirkel ingekleurd.
Eén laag vond ik genoeg bij deze kleur, dus heb de stappen niet herhaald.
Als jezelf nog niet tevreden bent, kun je dit natuurlijk altijd doen. Ik zou dan niet met de YG00 de hele cirkel volkleuren bij de laatste stap.


Nu is oranje aan de beurt.

Foto 11 - Hier is de YR02 de lichte tint en daar breng ik de eerste laag mee aan.
Foto 12 - Met de donkerste tint, de YR 09, zet ik weer een dun randje op papier.
Foto 13- Vervolgend met de YR07 ga ik dit randje een beetje naar buiten toe halen.
Foto 14 - De op één na lichtste tint is de YR04 en daarmee blend ik het weer iets verder uit.


Foto 15 - En als laatste pak ik weer mijn eerste kleur, de YR02, om de cirkel af te maken. 
Ook hier volstaat één laag!


Dan roze, de laatste kleur!

Foto 16 - De lichtste marker is de RV21 en hiermee breng ik de eerste laag aan.
Foto 17 - De donkerste tint is de RV 29 en wederom zet ik een klein randje in het midden als begin.
Foto 18 - Met de RV25 blend ik het weer een stukje uit.
Foto 19 - RV23 is de volgende stap en je werkt weer iets verder naar de buitenste rand toe.
 

Foto 20 - De laatste stap is weer dezelfde tint als de eerste stap, de RV21. De cirkel is nu vol en ook meteen in één keer klaar!

Ik heb nu het hele afdrukje ingekleurd met deze 4 kleurensets die ik hier boven heb benoemd.


Zo ziet het afdrukje er uit als ik klaar ben. 

Klaar met de 'kleuren', want ik ben nog niet klaar...haha!!!
Ik denk dat de kleuren mooier uitkomen met zwart als achtergrond. Nu kun je het geheel uitknippen en opplakken op zwart karton. Maar ik heb er voor gekozen om met Copic Marker nummer 110 - Special Black de negatieve ruimtes in te kleuren.


Hier boven zie je het afdrukje als al het papier dat nog wit was, zwart is geworden. 
De kleuren springen er nu echt uit!


Nu heb ik alléén de kaart nog gemat op wit cardstock en een bijpassende tekstje, uit het designpapier uit dezelfde lijn van Just Lou, erbij geplakt.

Ik zeg: Missie geslaagd!!!

Ik hoop dat alles zo een beetje duidelijk is voor jullie. Ik wens jullie een fijne dag toe en graag tot de volgende keer.







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten