vrijdag 16 juli 2021

My Art is like a Wildflower



 Lieve bloglezers,


Alweer een maand voorbij sinds mijn laatste blog. Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat!

Het Corona-gebeuren is gelukkig wat naar de achtergrond geschoven en we kunnen weer meer genieten van alles om ons heen. De wereld is als het ware weer voor ons open gegaan. Ik hoop dat jullie daar weer van kunnen genieten!

Maar voor nu ga ik jullie meenemen naar mijn tweede blog. 

Welke materialen heb ik gebruikt:

  • ronde gelliplate van 10 cm
  • brayer
  • 4 kleuren acrylverf, ik heb de Paperartsy Fresco Finish gebruikt: snowflake, bubblegum, amethist en bleuberry
  • witte acrylverf
  • aquarelpapier 200 gram waarvan 1 stuk van 14cm x 14cm (achtergrond)
  • Molotow Aqua Brushes
  • Derwent waterpenseel
  • stempels van Impression Obsession: Lotus 1 en 2
  • stempelinkt Versafine Onyx Black
  • Derwent Inktense potlood Mauve 0740
  • Copic Multiliner Brush
  • stempel van Different Colors Swirls
  • Stempelinkt, Versafine Clair: Purple Delight
  • Chipboard tekst uit de Just Lou Collection CBJL04

Laten we nu lekker aan de slag gaan:

De achtergrond



Breng van iedere kleur enkele puntjes acrylverf op de gelliplate. 
Met de brayer ga je de kleuren nu verdelen over de gelliplate.
Ik gebruik altijd een grote acrylblok of acrylplaat waar ik mijn gelliplate opleg. Dan kun je hem later makkelijk oppakken en zien waar je je gelliplate-afdruk wilt plaatsen.

Zoals je op bovenstaande foto ziet heb ik de verf verdeeld en krijg je een mooi gemengd pallet van deze kleuren.
Dit laat je nu heel goed drogen, het liefst een halve dag. Ik heb het zelf een nacht laten liggen zodat het echt kurkdroog was.


Nadat de verf echt droog is zie je dat de verf is gaan crackelen. Wil je dit effect meer hebben, pak je de gelliplate van de acrylblok/plaat en buig je hem voorzichtig om totdat je tevreden bent.



Vervolgens breng je 2 kleine toefjes witte acrylverf aan op de gelliplate. Verdeel dit er met de brayer in een dun laagje overheen. 
Deze verf mag niet drogen! Pak je acrylplaat met gelliplate nu op en plaats hem in het midden van het aquarelpapier.
Draai alles nu om zodat je met je hand over het papier kunt wrijven zodat de afdruk van de gelliplate op het papier komt te zitten.


Het hoort er dan ongeveer zoals bovenstaande foto uit te zien.
Je gelliplate afdruk is nu klaar.



Het kleuren van de bloemen 


De 2 stempels van Impression Obsession stempel je nu op 200 grams aquarelpapier. Ik heb dat met de Versafine Onyx Black gedaan.
Die ga je kleuren met de Molotow Aqua brushes.
Ik heb de volgende kleuren gebruikt:
  • 045(Fuchsia)
  • 010(Purple)
  • 011(Primary Bleu)
  • 001(Primary yellow)
  • 041(Light Orange)
  • 031(Cool Grey 02) voor heel klein beetje schaduw in de kern van de bloem
  • 050(Olive) voor blad en stengel 
  • 019(Brown) voor blad en stengel


Met het waterpenseel kleur je de bloemen. Scribbel wat met je Molotow Aqua Brush  op een acrylblok.
Neem dan met je waterpenseel wat kleurstof op en begin met inkleuren van de eerste laag.
Zo bouw je laag voor laag je bloem op en laat de kleuren mooi in elkaar overlopen.

Op de bovenstaande foto ziet je hoe ik dat gedaan heb. Dat doe je zo met beide bloemen.
Als de bloemen gekleurd zijn, knip je ze uit en maakt de randjes zwart met de Copic blackliner Brush. Doe dit vanaf de achterkant van het plaatje zodat, mocht je uitschieten, dit op de achterkant is.


Afwerking van de achtergrond



Nu ga ik de achtergrond afmaken.
Met het Derwent Inktense potlood Mauve omtrek je de rand van de gelliplate. Deze was je met een waterpenseel uit. De rest van de achtergrond heb ik ook een hele lichte wassing gegeven met paars( Molotow Aqua Brush Purple). Als je dit wil doen, zorg er dan voor dat je veel water in je kleur hebt zodat het niet te donker wordt.


Stempel nu de swirls in 2 hoeken van de achtergrond.
 Dit heb ik met de Versafine Clair Purple Deligt gedaan.
Daarna heb ik de uitgeknipte bloemen een plaatsje gegeven en als laatste een chipboard tekst opgeplakt.
Voor de finishing touch heb ik de kaart eerst op wit en daarna op paars gemat.




Ik heb veel plezier beleefd aan het maken van deze kaart. Misschien heb ik jullie kunnen inspireren met deze blog.
Mocht dat zo zijn, zie ik dat graag terug op onze Facebookpagina.

Dan wens ik jullie nu nog vele zonnige uurtjes toe en mocht je op vakantie gaan, een hele fijne vakantie gewenst!

Lieve groetjes,
Roswitha























Geen opmerkingen:

Een reactie posten