donderdag 1 juli 2021

Flower in a bottle

 Hallo allemaal,

Ik kijk voor inspiratie vaak op Unsplash of Pixabay. En daar kwam ik een foto tegen dat mij liet inspireren om dit project te maken. 


In een aantal stappen laat ik zien hoe ik deze bloem in een vaas gemaakt heb.


Met de Daniel Smith watercolor kleur Wisteria en water breng ik een rechthoekig vlak aan op Clairefontaine Aquarelle Fontaine papier 300 g/

Met alleen water aan mijn penseel maak ik cirkels in het nog natte Wisteria en dep ik met een keukenrol papiertje ook wat kleur weg.


Met de kleur DS Wisteria breng ik nog wat kleur aan rondom de witte cirkels, om ze wat meer naar voren te halen.


Om de bloem te tekenen heb ik Derwent Inktense potloden gebruikt. Voor deze bloem heb ik Red Violet 0610 gebruikt.


Met DS Wisteria en de Inktense Red Violet kleur ik de bloem in.


De vaas heb ik gekleurd met de Inktense Payne's Grey 2110. Met mijn penseel strijk ik over de punt van het potlood en zet ik de schaduw in de vaas meer aan.
Het Inktense potlood is ook goed te gebruiken in nog natte stukken.

Met Intense Light Olive 1540 schets ik de bladeren.


Voor het kleuren van de bladeren gebruik ik DS Sap Green en Jane's Gray (schaduw), maar ook het Inktense potlood Light Olive.

Met Intense Golden Yellow 0230 zet ik de puntjes nog even op de i en breng ik de laatste details aan met de andere kleuren. 
Met een Blackliner 0.7 fineliner omlijn ik het geheel.

En dan is dit het eindresultaat.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook aan de slag te gaan met de fijne Daniel Smith watercolors en Derwent Inktense potloden.

Fijne dag allemaal en tot de volgende keer!!








2 opmerkingen: