maandag 13 september 2021

doodle bloem

 Hallo bloggers,

vandaag mag ik weer een kaart laten zien die ik gemaakt heb, waarbij je kan doodle en spelen met de copics en de aquarelverf van Daniel Smith.

wat heb je allemaal nodig: potlood, tekensjablonen, gum, aquarelverf,  aquarelpapier 200gr, multilijner copic 0,5, perfect colloring papier, copicsmarkers, cirkelstanz, gekleurd karton inktense potlood en een lightfast potlood, mask.

allereerst heb ik met behulp van de tekensjablonen  een bloem getekend hier ben ik net zolang doorgegaan tot ik tevreden was.

daarna heb ik de bloem over getrokken met de copic multilijner. met de zelfde copic lijner ben ik ga doodlen, dit kun je naar eigen inzicht doen ,ik heb gekozen met allemaal lijntjes uit de losse hand.





Uit het perfect colloring papier heb ik een cirkel gestanst en een gemstone er van gemaakt. copic kleuren zijn: V12 V15 V17 met een lightfast potlood maak je de crackel erin.


Om de bloem heen heb ik aquarelverf aan gebracht door eerst de oppervlakte nat te maken en de verf er in te laten vloeien. De bloem kan je nog meer diepte te geven door met een inktense potlood langs de bloembladeren te gaan en met een nat penseel te laten vloeien  de kleuren van de aquarelverf zijn: ultra marine violet. het inktense potlood is deep violet.


als je tekening is iets droger is kun je met een mask nog wat patroon aan brengen  door er met een vochtig doekje er over heen te wrijven.

nog wat tekst er op en een gekleurde achtergrond en klaar is je kaart.



Ik hoop jullie weer wat te hebben geïnspireerd en veel plezier 

tot de volgende keer




Geen opmerkingen:

Een reactie posten