woensdag 22 september 2021

IJsvogel op leisteen

Hallo allemaal!


Deze maand eens iets anders van mij. Onlangs kon ik aan een oude leistenen dakpan komen en ik zag in mijn hoofd direct een ijsvogel voor me. Op dat donkere steen, met die structuren leek me dat erg mooi.

Dus heb ik mijn Ara acrylverf erbij gepakt. De referentie foto heb ik van een speciale Facebook groep waar je licentievrije foto's van kunt gebruiken. 


Eerst heb ik de basis lijnen opgezet met behulp van panpastel (achterkant van de print insmeren en dan de contouren overtrekken met een potlood) en wat details ingetekend met een pastel potlood. 


Vervolgens kan het inkleuren beginnen. Ik heb alle kleuren gemengd met de basiskleuren die ik bezit. Per deel kijk je goed welke kleuren erin zitten.







Als laatste nog wat highlights en extra schaduw aanbrengen voor wat meer diepte. Het voordeel van verf is dat je ook makkelijk licht over donker kunt aanbrengen.


Ik heb deze foto in de avond genomen met kunstlicht, maar ik vond het wel mooi dat je zo de structuur van de steen ook goed ziet.
Daar heb je met schilderen geen last van trouwens. Het enige waar je op moet letten is dat je niet te nat werkt en tussen laagjes door de verf een beetje laat drogen, omdat je anders de verf juist weer weg veegt.



Mijn palet is een heel kunstwerk op zich met alle gemengde verf resten!
Om het af te maken heb ik hem een mooie dikke tak gegeven.
Deze heb ik met penselen, palet mesje en verknipte spons aangebracht.
Het hout heb ik met het palet mesje gedaan voor de wat ruwere structuur. Het mos met een stukje spons, zo krijg je weer een hele andere structuur.



Ik vond het een erg leuk project en ga zeker nog meer leisteen gebruiken als ondergrond.
Hopelijk heb ik weer voor wat inspiratie kunnen zorgen.
Tot de volgende keer!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten