woensdag 1 september 2021

Surrender to what is met Molotow Aqua Color Brush Markers

Hallo allemaal,


Ik vind het altijd leuk om bezig te zijn met kleur en ben ik voor dit blog bericht aan de slag gegaan met 3 kleuren Molotow Aqua Color Brush Markers.

Hieronder laat ik stap voor stap zien, hoe ik de kaart heb gemaakt.

Voor deze kaart heb ik rond aquarelpapier gebruikt, een mask van de Just Lou Mindful Moodling Collectie van Studio Light en de fijne Molotow Aqua Color Brush Markers in de kleuren 010 Purple, 011 Primary Blue, 012 Cyan.

Met de kleur Purple teken ik over de mask heen en spuit hier water over heen. Dan leg ik het aquarelpapier er over heen en draai het geheel om en haal ik de mask voorzichtig weg en dan komt dit tevoorschijn.

Als de afdruk droog is, leg ik de mask weer over de afdruk heen. Op mijn werkmat scribble ik met Cyan wat kleur. Met een waterkwastje neem ik wat kleur op en breng ik dat aan in de cirkels van de mask. Dit doe ik over de gehele aquarel cirkel.



Met Primary Blue breng ik ook nog kleur aan op dezelfde manier als dat ik met de kleur Cyan heb gedaan.


Daarna haal ik de mask weg en komt dit tevoorschijn. 
Ik laat het geheel goed drogen.


Op wit Clairefontaine papier stempel ik cirkels uit de Just Lou Mindful Moodling Collectie van Studio Light en knip ik deze uit. Ook stans ik uit zwart papier mooie cirkels uit, uit dezelfde collectie. Met de Molotow Aqua Brush Markers kleur ik de "stelen" Moodling stempels in, deze wil ik ook gebruiken op mijn kaart.


Als de "stelen" naar wens gekleurd zijn, puzzel ik net zolang totdat ik tevreden ben over de formatie.


Op een sheet heb ik met de 3 kleuren Molotow Aqua Brush markers kleur aan gebracht en bewerkt met water. Hier ga ik met een A5 aquarel papier door heen en herhaal dit proces totdat ik tevreden ben over mijn achtergrond. 
Er mogen best witte plekken te zien blijven.


Ik gebruik een aqua brush en breng met een Inktense Potlood Aquamarine Green nog wat kleur accenten aan in de cirkels, voor een mooi effect.

Dan mat ik de kaart nog verder af met zwart en wit papier. Ook gebruik ik nog een leuke hoek stans en tekst om deze kaart helemaal af te maken.


En dan is dit het eindresultaat. Ik heb met veel plezier aan deze kaart gewerkt en deze krijgt een goede bestemming.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook aan de gang te gaan met de fijne Molotow Aqua Color Brush Markers. 
Er zijn hier namelijk nog veel meer mooie kleuren van.

Creatieve groetjes en tot de volgende keer!!























1 opmerking: