zaterdag 25 september 2021

Witchcraft

 De kruidnootjes liggen al weer in de winkel, maar voordat we daar aan gaan beginnen, komt eerst nog een van de leukste periodes van het jaar….HALLOWEEN. Halloween vind ik een leuke periode en ik hou wel van een beetje griezelen. Voor vandaag heb ik echter niet een griezelige heks maar een sweet halloween heksje getekend. 

Gebruikte materialen: 

Oud Holland aquarelverf (OH)

Daniël Smith watercolours (DS)

Derwent lightfast kleurpotloden (LF) en line markers (LM)

Molotov acrylmarkers (MA)

Ik begin natuurlijk met het maken een schets. Ik gebruik hiervoor een stevig 300gr papier, zoals bijv Schut (blauw). 



Voor de basislaag van de huid gebruik ik vaak  flesh tint (OH), een mooie naturel tint.


Voor de schaduw gebruik ik lunar violet (DS).



Daarna breng ik dunne laag aquarelverf  (DS) aan.
hoed genuine purpurite
pompoen aussie red gold
achtergrond paynes grey, buff en lemon yellow


Terwijl de rest droogt, vul ik de ogen en het haar in met aquarelverf (DS).
ogen lavender
haar aussie red gold + quinacridone burnt orange


Voor de vogel gebruik ik lemon yellow (DS)


Ik breng nog wat extra laagjes kleur aan met flesh tint (OH) en een mengsel van aussie red gold met quinacridone burnt orange (DS). 
In de hoed breng ik nog wat extra rose  of ultramarine (DS) aan. 


Ik ga nu verder met de Lightfast kleurpotloden van Derwent (LF).
Voor de haren, pompoen en vogel gebruik ik light orange, light brown, primary yellow, brown.


Voor de hoed gebruik ik eerst nog wat aquarelverf (DS), lunar violet en genuine purpurite.


Nu is het tijd om wat details aan te brengen met acrylmarkers, hiervoor gebruik ik Molotov one4all black en white (MA) en een paar dunne Derwent markers purple, yellow, red, grey en black (LM). 



Ik blijf laagjes toevoegen, nu weer met kleurpotlood (LF). Ik gebruik fossil grey, dusky pink, nightshade, raisin en Mars violet. 



Voor de boom in de achtergrond gebruik een Molotov blackliner brush, zinc yellow, pfirsich pastel en white (MA). 



Voor de weerschijn van de maan gebruik ik (LF) mustard.
Om de achtergrond nog wat meer structuur te geven gebruik ik wat stempels in de achtergrond.

Groetjes en tot de volgende maand
Miranda












Geen opmerkingen:

Een reactie posten