donderdag 10 augustus 2017

Achtergrond met de Aqua Twin Markers.

Goedemorgen blogvolgers en lezers,

vandaag ga ik jullie laten zien hoe eenvoudig je een leuke achtergrond kan maken met de Molotow Aqua Twin markers.


Op deze achtergrond wat stempelen en je hebt een mooie kaart.


Op deze foto staat eigenlijk alles wat je nodig hebt.

- aquarelpapier op maat gesneden.
- craftsheet
- schilderstape
- water
- squeezepen 3 mm of andere waterpenseel met dikkere punt
- twee kleuren Aqua Twin Markers. Ik heb de 010 en de 012 gebruikt
- stempel (s) naar keuze
- acrylblok

Om te beginnen leg je je papier op je craftsheet. Plak dat vast met schilderstape en laat dan in het midden een strook om op te werken. De grootte daarvan is natuurlijk aan jou.


Neem water op met de penseel en maak dat gedeelte nat dat je met de eerste kleur wilt inkleuren.
Zet met de beitelpunt van je marker een aantal strepen op het acrylblok en neem dat op met je vochtige penseel. Laat de inkt lopen in het natte gedeelte van je papier en vervaag dit. Herhaal dat tot je het gewenste effect hebt bereikt.


Dit herhaal je aan de bovenkant met de tweede kleur.
En eigenlijk ben je dan al klaar met de basis.
Laat het geheel goed drogen of droog dit met een heatgun.


Nu kan je gaan stempelen.
Ik heb de stempel op een acrylblok gelegd en ingekleurd met de beitelpunt van de Aqua Marker.
Dit heb ik met een stempelhulp gedaan. Omdat het papier wat aan de grove kant is, heb ik meerdere keren moeten stempelen. Het is wel mooi om in de kleuren van je achtergrond te blijven. Bij het blauwe heb ik ervoor gekozen om binnen de achtergrond te blijven.


Nu heb ik met paars gestempeld op dezelfde manier als met blauw. Maar nu heb ik de stempels onder het gekleurde gedeelte uit laten komen. Zo maak je kaart en achtergrond één.
Als laatste nogmaals binnen het vlak gestempeld met Versamark en witte embossingpoeder.


Stempel er een tekst bij en de kaart is af.

Dit is dus een techniek, waar je in best korte tijd een mooi resultaat kunt krijgen.
Veel plezier met het uitproberen.

3 opmerkingen: