zaterdag 5 augustus 2017

If I had a flower....

Hallo lezers, 

PanPastel is en blijft een geweldig product om mee te werken. Aan de hand van onderstaande foto's laat ik je zien hoe ik deze achtergrond in mijn kleine Art Journal heb opgebouwd.


Met een ovale spons, speciaal voor PanPastel heb ik de kleurtjes PanPastel op de pagina aangebracht, 580.5 Turquoise, 620.5 Phthalo Green en een heel klein beetje 560.5 Phthalo Bleu.
Ik begin met het aanbrengen van weinig PanPastel. Je kunt er altijd nog bij pakken eraf halen is meestal lastiger. Ik heb de drie kleurtjes mooi in elkaar over laten lopen. Vind je dat lastig? Gebruik hier dan de colourless blender bij.


Met Versamark de stempel erop afgedrukt en daarna met een ovale spons een heel klein beetje witte PanPastel 100.5 Titanium White, er overheen aangebracht. Dan zie je toch de onderliggende kleur. Na deze stap heb ik mijn werk gefixeerd met een fixatief van Ghiant Academy.


Leg een maks bovenop je werk, dit is er eentje uit een set van Pronty, gewoon over je mask heen met de ovale spons wat PanPastel aanbrengen. Doe dit wederom niet te dik. Kijk eerst wat één laagje doet. Fixeer opnieuw je werk.


Ik wil graag in de achtergrond wat tekst hebben. De stempel heb ik afgedrukt met Versafine Smokey Gray op tissuepapier. Daarna heb ik deze in stukjes gescheurd en met een Multi Medim mat gelijmd op mijn pagina.


Daaroverheen opnieuw de drie bovengenoemde kleurtjes PanPastel heel licht aangebracht. Opnieuw fixeren.


Alvast met een stippelstempel en wat  Versafine inkt in de kleur Smokey Gray wat  afdrukjes op de achtergrond gemaakt.


Tja ik houd van lekker veel spetters op mijn werk. Ik heb dan ook heerlijk zitten spetteren op mijn werk met een witte en een zwarte Molotow marker gevuld met acrylverf. Nog niet te veel op een later moment herhaal ik dit nog een keer.


Een kader langs je werk geeft het vaak net dat beetje meer. Ik houd daar wel van. Bijna alle stempels in deze post zijn van Carabelle Studio.


Op een papier dat ik bedrukt heb met diverse kleurtjes acryverf met de Gelliplate ben ik gaan stempelen. Deze heb ik uitgeknipt en op mijn pagina geplakt. Lekker nog wat gedoodeld, voor zover dat een werkwoord is, op de pagina met mijn Molotow markers. Nog wat extra spetters met deze acrylverf markers op mijn pagina aangebracht, wat een leuk werkje is dat toch.  Ook nog even een extra masker gebruikt en heel licht ingewreven met een klein beetje distress inkt Black Soot.


Er ontbrak nog wat op mijn pagina ik vond deze een beetje kaal. Daarom als allerlaatste nog een scriptstempel aangebacht met een donker groene inkt van Archival.

Ik heb weer veel plezier gehad met het maken van deze pagina. Wat is het toch leuk en zo fijn dat je er eigenlijk alle kleurmedia voor kunt gebruiken.
Dank je wel voor je bezoekje aan ons blog en heel veel plezier met het zelf maken van je creaties!



4 opmerkingen:

  1. Ik hou er van,panpastel. En zeker deze kleuren. Mooi hoor Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtige pagina's in een mooie techniek en met mooie kleuren Yvonne.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit vind ik nou weer wel mooi...... ook bedankt voor de uitleg.

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen