dinsdag 8 augustus 2017

tutorial huidskleuren met Derwent Procolour

Goedemorgen!

De afgelopen weken is mij al een menigmaal gevraagd welke kleuren ik van de Derwent Procolours gebruik om een huidskleur te maken. Daarom heb ik vandaag een tutorial voor jullie met mijn kleurkeuze voor de huid. Ik heb hiervoor een schetsje gemaakt van een meisje, zodat jullie aan de hand van stap voor stap foto's kunnen zien hoe ik de huid opbouw. Ik heb de namen van de kleuren gebruikt met tussen haakjes het nummer van de desbetreffende kleur.

Ik begin met een dunne laag flesh pink (16). Ik gebruik de flesh pink om alle huid van mijn tekening te voorzien van een dunne laag.



Daarna breng ik een dunne laag aan met salmon (17). Ook de salmon breng ik aan op alle huid van mijn tekening.



Mijn 3de kleur is de mars violet (22). Dit is al een heftige kleur die je spaarzaam en dus zeer dun aan moet brengen, anders lijkt het al snel ze te lang in de zon heeft gezeten.
Ik gebruik de mars violet voor de diepe schaduw in mijn tekening.



De volgende kleur die ik gebruik is blue violet lake (28). De blue violet lake breng ik aan over de mars violet en op de plaatsen waar ik wel schaduw wil, maar niet zo donker als daar waar de mars violet zit.



Er is nu een wat paarsige huid ontstaan, maar dit is een goede basis voor de volgende kleur, namelijk de yellow ochre (07). Breng een dunne laag aan over alle voorgaande lagen. Ik vind dat er nu een mooie huidskleur ontstaat.


Als je de huid nog iets te bleek vindt, kun je nog op de wangen pink madder lake (18) aanbrengen. Niet op het hele gezicht, want dan gaat ze op een biggetje lijken. 



Ik vind de schaduw nog niet diep genoeg, ik gebruik daarom nog gunmetal (67). Deze kleur breng ik aan onder de neus, bij de oogleden , onder de kin en aan de zijkant van het gezicht.



Het is altijd goed om nu eerst de rest van mijn tekening af te maken. Dan kan ik straks nog beoordelen of het gezicht nog meer kleur nodig heeft of niet.
Ik begin met de ogen. hiervoor gebruik ik grass green (45).



Aan de bovenkant van de ogen gebruik ik de moss green (50).



En als laatste nog de mineral green (47).



Voor de schaduw in het oog gebruik ik de felt grey (69).



Omdat de oogleden ook een schaduw in het oog maken, gebruik ik als extra grijs nog de blue grey (70). Voor de lippen breng ik een dunne laag pink madder lake (18) aan.



De lippen kleur ik vervolgens helemaal rood met geranium lake (13). Voor de bovenlippen gebruik ik nog extra de plum (15).



Nu is het tijd om de haren te kleuren. Ik breng een dunne laag soft violet (24) aan.



Daarna breng ik laagjes blue violet lake (28) en imperial purple (26) aan.



Voor de donkerste gedeeltes in het haar gebruik ik vervolgens de grape (25). 
Dezelfde paarse kleurtjes gebruik ik ook voor het truitje.



Ik besluit uiteindelijk om de imperial purple (26) ook nog aan te brengen in het gezicht, in de schaduwen die ik al eerder heb gekleurd.



De wimpers en neusgaten zet ik aan met een Derwent graphik line maker, een mooie dunne marker. 
Voor de lichtvlekjes in de ogen gebruik ik een witte molotov marker.



groetjes en tot de volgende keer
Miranda

9 opmerkingen: