vrijdag 4 augustus 2017

The flower and the bee

Een tijdje terug kwam ik deze digi's van Vera Lane tegen op Etsy. Het zijn koddige tekeningetjes, superleuk om te kleuren. Ik heb deze gekleurd met Coloursoft en Artists kleurpotloden van Derwent. 


Bij het inkleuren van de afbeeldingen begin ik altijd met de lichtste kleur. 
Hier ben ik gestart met coloursoft (CS) pale orange. Ik breng een dunne laag aan en ga daarna over op een iets donkerder tint, hier de (CS) orange. Als laatste kleur gebruik ik (CS) blood orange. Omdat de Artists (A) serie een harder potlood is, gebruik ik de  middle chrome om de lagen bij elkaar te blenden. 


Ik kleur alle afbeeldingen op dezelfde manier in. Voor deze bloem heb gebruikt: (CS) red, cranberry en loganberry samen geblend met (A) crimson lake. 


Voor deze bloem heb ik de volgende kleuren gebruikt: (CS) pale orange, bright orange en blood orange wederom geblend met (A) middle chrome. Daarnaast heb ik ook de kleuren van de 2de bloem gebruikt, (CS) red, cranberry en loganberry samen geblend met A crimson lake. 

Ik vind het zelf mooi om de gebruikte kleuren terug te laten komen op de verschillende onderdelen van de afbeeldingen,zodat er een samenhangend geheel ontstaat. 

De huidskleur van het elfje is: (CS) pale peach, , pink, cream, orange en (A) flesh pink. 



De art journalpagina ziet er nu zo uit. tijd om een leuke quote te zoeken op het internet. 


The quote heb ik geschreven met de Derwent Graphik Line painters, geel. Ik heb eerst de tekst opgeschreven in potlood, zodat ik weet dat ik goed uit kom. Daarna heb ik de letters overgetrokken met de gele marker, gum daarna de lijntjes uit. 
Als laatste heb ik de letters nog omlijnd met een Copic multiliner, de 0,3 mm heeft een prachtig mooi dun lijntje. 


En dit is het eindresultaat. 
tot de volgende keer. 





1 opmerking: