zaterdag 28 juli 2018

Geometrische patchwork kaart door Blankina


Hallo Copicfans,
vandaag een bijdrage die eerder verscheen op het CopicMarkerEuropablog.
Deze is gemaakt door onze Italiaanse Copic Instructor Blankina, oftewel de Nederlandse Annemiek, die in Rome woont.

Hallo, 
vandaag zal ik je laten zien hoe ik mijn geometrische patchworkkaart heb gemaakt. 
Ik heb een aantal felle Copickleuren gekozen, omdat het zomer is!
Ik heb een vel Perfect Coloring-papier doormidden gesneden. 
Ik gebruik mijn "speciale liniaal", je kunt  hiermee de gewenste hoek kiezen. Mijn lijnen trok ik met   een SP Multiliner Cool Grey.
Nadat ik verschillende driehoeken heb getekend, ben ik begonnen met kleuren met mijn Copic Markers, als eerste nam ik de gele kleur, Yellow (als de zon).
De tweede kleur die ik koos is groen, als het gras. 
Close up van mijn kleurwerk
De derde kleur is blauw, zoals het water van de zee en de meren
Na het kleuren van deze drie groepen driehoeken, heb ik een aantal SP Multiliners gebruikt. 
Ik teken de lijnen in bijpassende kleuren over de originele grijze lijnen heen. 

Toen moest ik kiezen wat ik met dit ontwerp ging doen, 
ik dacht dat het misschien leuk zou zijn om een kaart te maken.
 Dus sneed ik het gekleurde blok met driehoeken door, 
voegde een paar zwarte lijnen toe aan de randen van de stukken.
 Hiervoor nam ik de beitelkant van een 110 (zwarte) Copic Marker.
Vervolgens ben ik gaan spelen met de verschillende stukken. 
Ik heb ook wat doodles toegevoegd met SP-multiliners met dezelfde kleur. 
Enkele stippen, enkele vierkantjes, wat hartjes en kruisjes. 
Voor de tekst kleurde ik een stukje papier geel en schreef er mijn tekst op.

Ik miste nog iets op deze kaart, dus ik heb besloten om ook twee stukken geembost papier toe te voegen, in wat "shocking pink"! (RV25).
 Als je je afvraagt waarom ik roze heb gekozen? 
Misschien werd ik wel geïnspireerd door enkele roze flamingo's!


Hallo zomer ! 
Dit is het eindresultaat. 
Ik hoop dat deze geometrische patchworkkaart je ook zal inspireren om zoiets ook te maken.
 Het is weer een klein stukje anti-stress Copic kleuring :). 
Bedankt voor je bezoek, vindt u alle Copic hieronder gebruikt.
Copic:
Y000, Y00, Y02, Y06, Y08
YG03, YG06, YG07, YG09, YG23, YG25
BG0000, BG000, BG02, BG05, BG07, BG09
RV25
110

SP Multiliner 0.3 cool grey
SP Multiliner 0.3 yellow
SP Multiliner 0.3 sky blue
SP Multiliner 0.3 olive
SP Multiliner 0.3 black 

Hugs, Blankina

Annemiek, bedankt voor jouw bijdrage.
Diny Sprakel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten