woensdag 4 juli 2018

PanPastel meets Molotov Acrylic Twins

Goededag allemaal,

Wat een fantastisch zomerweer. Vanochtend heb ik dan ook in alle rust buiten met de PanPastel en de nieuwe Acrylic Twins van Molotow gewerkt. Ik hoop dat jullie ook heerlijk samen met jullie geliefde mensen hebben genoten.


Welke materialen heb ik gebruikt:

  • Canvas
  • PanPastel:
    • 560.1 Phthalo blue Ex. Dark
    • 520.1 Ultra Blue Extra Dark
    • 560.5 Phthalo Blue
    • 520.5 Ultramarine Blue
    • 560.8 Phthalo Blue tint
  • Ghiant Academy Fixative
  • Molotow One4all acrylic Twin: Black and White





Als eerste heb ik met potlood een schets gemaakt van een bloem op het canvas.


 Daarna heb ik de kleuren bij elkaar gepakt van de PanPastel waarmee ik ga werken. Deze keer heb ik voor diverse blauw tinten gekozen.


Als eerste heb ik het hart van de bloem een kleur gegeven met de 520.5 van PanPastel.


Vervolgens heb ik de rand met de 520.1 donkerder gemaakt.


De rand heb ik gedaan met de spitse tool van PanPastel. Zo kan ik secuurder werken.


Aansluitend ben ik de bladeren met de 520,1 gaan vormgeven ( vanuit de potloodschets).






Daarna heb k de 520.5 en de 560.5 genomen om diepgang in de bladeren te krijgen.


Tussendoor fixeer de PanPastel. Zo geeft de canvas minder af en blijven de kleuren helderder. Deze mengen zich dan niet meer.



 Door het zetten van diverse strepen, krijg je een levend effect in de bladeren.



Met de donkerste kleur: 560.1, zet ik met de tool nog wat strepen in de bloem.



 Daarna ga ik met dezelfde tool, kleine streepjes zetten in het hart van de bloem.



De strepen zet ik met diverse kleuren om een beter effect qua structuur en diepte te krijgen.




Onderstaand het resultaat voordat ik highlites en spetters ben gaan aanbrengen met de Acrylic Twins.



Alvorens we kunnen werken met de Acrylic Twins van Molotow moeten we deze pennen eerst goed schudden. Ik ben ontzettend positief over deze pennen.


Als eerste heb ik met de witte Acrylic Twin, strepen gezet. Dit doe ik uit de losse pols. Hierdoor krijg ik geen strakke lijnen. Ik herhaal dit nog een keer. Ditzelfde ook met de zwarte.



De achterrond heb ik ingekleurd met de 580.5 en de 580.3.


Als slot heb ik de Molotow Acrylic Twins goed geschud en kloppend op de pen, spetters op mijn canvas aangebracht. Dit heb ik met de witte en zwarte gedaan.




Ik hoop jullie hiermee geïnspireerd te hebben. Een hele fijne vakantie en prachtige zomer gewenst.

Hartelijke groet,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten