zondag 13 februari 2022

Een rode roos voor valentijn



Hallo bloggers,

leuk dat jullie weer komen kijken, morgen is het valentijn , en daarom speciaal een roos voor jullie.

wat heb je nodig om dit te maken:
pastelmat papier : Anthracite
pixpabay: afbeelding
panpastels:
roodtinten 380.1,380.3, 340.1, 340.3 340.5
groentinten 660.1, 660.3, 660.5, 680.1, 680.3 640.3
oranje 280.1, 280.3
wit /colorless blender
derwent pastelpotloden; 170,140,430,510,720,710






Je begint met de afbeelding op het pastelmat, dit kun je overbrengen door aan de achterkant van je kopie wat wit panpastel aan te brengen 


daarna begin je met het inkleuren van de roos ik heb eerst de lichtplekken gedaan zodat je weet waar ze komen.



daarna ben ik met de donkere kleuren aan de slag gegaan.


Dit doe ik net zolang tot ik tevreden bent.


Daarna ga ik de groentinten in de bladeren zetten. en let ook weer op de lichtplekken en schaduw.



Als ik klaar ben dan begin ik aan de achtergrond met de oranje en rood tinten door elkaar. 

Je ziet op mijn voorbeeld nog wat andere witte lijnen maar uiteindelijk heb ik deze niet gebruikt.



En zo is het geworden.


Ik heb er zelf nog een Passe Partout op gemaakt.



Dit is het kleurenpalet.

Ik hoop dat jullie de Panpastels weer uit de kast gaan halen en het zelf gaan proberen, het is ontzettend leuk om te maken.
Tot de volgende keer en een Happy Valentijn.
 
     

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten