zaterdag 5 februari 2022

Steenmannetje


Steenmannetje

Het nieuwe jaar is al weer een maand oud en gaan we al weer richting de lente.

Deze keer heb ik een steenmannetje getekend, de wegwijzers in de bergen.
Uit mijn eerder blogs weten jullie waarschijnlijk al dat ik erg van de bergen hou; de stilte, de indrukwekkendheid, de flora en de fauna, de geur en de kleuren.

Voor mij is een steenmannetje on losmakend verbonden met de bergen.




Wat heb je nodig om dit steenmannetje te maken:

Aquarel papier A4, ik heb Blauwe Schut gebruikt,
Derwent Sketching potlood,
Derwent Grafietpotlood HB,
Derwent Doezelaar,
Derwent gum,
Molotow Blackliner 0.1 en 0.5,
Derwent LightFast kleurpotloden,
Forrest,
Green Earth,
Foiliage,
Wheat,
Molotow one for all, Gold,
Daniel Smith watercolour, Sap Green.



Ik ben begonnen om met het Derwent Sketching potlood een lay-out te tekenen.


Nadat ik tevreden was met mij lay-out, heb ik de lay-out overgetrokken met een 0.5 mm Molotow Blackliner.


Hierna heb ik met het Derwent Grafiet potlood de invuling getekend, hierbij heb ik diverse Zentangles gebruikt.


Met een Molotow Blackliner 0.1 heb ik de Zentangles overgetrokken en met een Derwent gum alle potloodlijntjes weggegumd.


Tussen de Zentangles in dit steenmannetje, heb ik ruimte gelaten om wat Gems in te kleuren.


Om de achtergrond al wat kleur te geven heb ik de achtergrond met Daniel Smith watercolour - Sap Green - ingekleurd.


Vervolgens heb ik met een Molotow one for all, de gouden accenten in de tekening aangebracht.


Hierna heb ik begonnen om de verschillende onderdelen kleur te geven met de Derwent LightFast kleurpotloden, Forrest, Green Earth, Foiliage en Wheat.
Als eerste de bovenste steen, die lijkt een beetje op een hartje, hoe toepasselijk.... over 9 dagen is het Valentijnsdag.


Daarna waren de gemstones in de onderste steen aan de beurt en de achtergrond van de Hollibaugh Zentangle in de steen erboven.


Ook de Gems in de 2e steen van boven kregen een kleurtje en een accentje met een witte fineliner. De derde steen van boven met de Printemps (Lente in het frans) heb ik heel licht ingekleurd met Foiliage.


Vervolgens heb ik met het Derwent Grafiet potlood schaduwen aangebracht op verschillende plaatsen en met een Derwent doezelaar uit gewerkt.

Heel veel plezier met het maken van een steenmannetje als ik je heb kunnen inspireren.

Tot 5 maart
Liefs Wilma



Geen opmerkingen:

Een reactie posten