vrijdag 5 december 2014

Christmas Cards

Ben je er nog niet uit hoe je kerstkaarten er uit gaan zien? 

Hier twee kaarten ter inspiratie. Voor de achtergrond van beide kaarten heb ik een cover-a-card stamp gebruikt. Heel handig, zo heb je snel een achtergrond. 


Ik heb de cover-a-card stamp gestempeld met transparante embossing inkt en hier over voor zichtig een laagje met PanPastel aangebracht. Hiervoor gebruikte ik de kleuren Chrom Oxide Green Shade (660.3), Hansa Yellow Extra Dark (220.1), Yellow Ochre Shade (270.3) en Rich Gold (911.5). De besjes heb ik ingekleurd met Permanent Red (340.5) en de randen van het papier met Paynes Gray (840.5). Hierdoor krijg je iets meer diepte in de achtergrond. 


De kerstbal en tekst heb ik geëmbossed met een glitter donkerrode embossingpoeder. Kleur eerst een stukje papier met Pan Pastels en emboss er dan overheen. Op de kerstbal heb ik hier en daar wat accenten aangebracht met een rode glitter pen en een Copic Ciao Marker (R05).
Op de bovenstaande kaart heb ik de cover-a-card stamp geëmbossed met een groene embossingpoeder. Voor de achtergrond gebuikte ik dezelfde PanPastel als de kaart met de kerstbal. De besjes heb ik ingekleurd met een Copic Ciao (R05 Salmon Red).


Omdat deze embossingpoeder geen glitter of glans heeft kun je eerst embossen en daarna met Pan Pastels eroverheen. Voor het bloemetje in het hart van de kerstroos heb ik een gouden embossingpoeder gebruikt. Ook op deze kaart weer een paar accenten aangebracht met een rode glitterpen.

De kaarten hebben allebei een formaat van 13,5 cm x 13,5 cm.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten