maandag 22 december 2014

Spooky..................Kinky Pinky


Tijdens een kleurmiddagje met mijn vriendin Yvonne kwamen de kleuren van deze Ppinkydoll tot leven. Tijdens het kleuren vond ze dat dit een echte Kinky Pinky werd. Toen mijn DT collega Corine het gekleurde afdrukje zag, zei ze meteen dat deze Ppinkydoll wel heel erg op Lurch van de Adam's familie leek. Door hun opmerkingen kwam het idee van deze kaart tot leven...............een Spooky verjaardagskaart.


Wat heb ik deze keer gedaan: Ik heb fluweelkarton bewerkt met PanPastel.
Deze kleuren heb ik gebruikt voor deze labelkaart.

Voor de grond en het gras:
220.1 - Hansa Yellow Extra Dark
250.1 - Diarylide Yellow Extra Dark

Voor de maan en de donkere lucht:
250.5 - Hansa Yellow
560.1 - Phthalo Blue Extra Dark
560.8 - Phthalo Blue  Tint

Voor de ramen van het huis:
340.1 - Permanent Red Extra Dark

Natuurlijk heb ik al die onderdelen eerst gefixeerd met Ghiant Fix Basic, voordat ik de stempels heb geplaatst. Dit moet je echt van tevoren doen anders heb je kans dat de inkt uitloopt na het fixeren.
Voordat ik alles op kaart ben gaan plakken heb ik eerst het woord aan gebracht met een stencil en structuurpasta. Deze heb ik een nachtje laten drogen, om te voorkomen dat de kaart krom trok.


Het hekje heb ik gekleurd met een Copic Airbrusch. Om het hekje een beetje spookachtige kleuren te geven heb ik die gebrushed met een paar donkere kleuren G29 en C7. De spinnen heb ik gestempeld met Versamark en bestrooid met zwarte en witte embossingpoeder. Alle stempels die ik gebruikt heb zijn trouwens van Lavinia.



Tja dan moet ik jullie natuurlijk nog vertellen welke Copickleuren ik gebruikt heb voor deze Ppinkydoll.

Voor de huid
:
E0000-000-00-21

Voor de ogen:
E57
Voor de haren:
G28- YG03-25-67

Voor de trui en laarzen:
N3-5-7-10

Voor de rok, ballon:
R24-27-39-59-89

Denken jullie nog aan onze Candy!!!!
Zodra we 250 volgers hebben dan gaat deze eruit!!
Tot de volgende keer..............dat is deze keer sneller dan jullie gewend zijn :)




2 opmerkingen:

  1. I love black humor, and this card is exactly. Just great!
    Merry Christmas,
    Bozena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hoe je 'Lurch' hebt verwerkt op deze kaart. Echt spooky. Dank voor de herinnering die bij me opkwam. Ik genoot altijd van de Adams Family.

    BeantwoordenVerwijderen